חדשות בעולם

"מזעזע": האנדרטה לזכר נרצחי השואה בלונדון כוסתה על ידי המשטרה

היהודיים בבריטניה זועמים: המשטרה החליטה לכסות את האנדרטה לזכר הנספים, מחשש שתושחת. ניצולי השואה בהלם: "זה מביש"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סערה גדולה פוקדת את לונדון בימים האחרונים: המשטרה המקומית חששה שפרו-פלסטינים ישחיתו אנדרטה לזכרם של 6 מיליון קורבנות השואה, ולכן החליט לכסות אותה. ניצולת השואה, נעמי אבנשטיין (82), סיפרה ל"דיילי מייל" כי האנטישמיות בלונדון גואה, זאת לאחר שגם במהלך החג הונפו שלטים עם צלבי קרס בלונדון, זאת במהלך הפגנות שנערכו נגד ישראל. היא ממש לא אהבה לראות את האנדרטה מכוסה.

"זה מביש. לראות את זה, זה מרגיש כאילו הם מנצחים", אמרה אבנשטיין. "אלו שונאי יהודים, אלו מכחישי שואה, הם מנצחים כי אנחנו מפחדים מהם. אני רק רוצה שבעולם המערבי יעמדו מול האנשים האלה, במקום לברוח, לכסות על אנדרטאות ולהתנצל".
גם נשיאת ועד שליחי הקהילות של יהודי בריטניה שמימנה את האנדרטה, מארי ואן דר זיל, לא נותרה חייבת. "זה מזעזע שצריך לנקוט באמצעי זהירות כאלה כדי להגן על האנדרטה, בשל הסיכון שהיא עלולה להיות מושחתת", אמרה לעיתון. בקהילות יהודיות טוענים כי אז החלו ההפגנות מסוכן ליהודים להסתובב ברחובות.

העורך הראשי של עיתון יהודי בלונדון, סטיבן פולארד, אמר כי הוא דורש מהמשטרה לנקוט בפעולות חמורות כדי להדוף את ההפגנות האנטי-ישראליות, בהן מושמעות קריאות רבות נגד יהודים. "מהו הגבול שצריך לחצות, כדי שאנשים יחשבו שזה לא בסדר שמצעדי השנאה האלה יימשכו?", הסביר.

גם חבר הפרלמנט היהודי, אנדרו פרסי, הגיב. הוא קרא לעצור את הצעדות ואמר כי ההחלטה של המשטרה לכסות את האנדרטה גורמת לו לכאבי בטן. "במשך חודשים ארוכים זעקת כאב מהקהילה היהודית יוצאת בכל סוף שבוע שבו מתקיימות צעדות", אמר.

ב"יד ושם" הגיבו לאירועים האחרונים ומשם נמסר בתגובה: "'יד ושם' מביע דאגה לאור דיווחים על אודות כיסוי אנדרטאות לזיכרון השואה במדינות שונות בעולם בשל חשש מוונדליזם על רקע אנטישמי. אתרי זיכרון אלו מהווים תזכורת יומיומית לזוועות העבר ולאן שאנטישמיות עלולה להוביל. עלינו לטפל בשורש בעיית האנטישמיות ולהבטיח כי קולם של הקורבנות לעולם לא יושתק".

תגיות:לונדוןאנדרטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה