חדשות בעולם

פרו: נעצר איש משמרות המהפכה לשעבר שתכנן לרצוח ישראלים

שירותי הביון בפרו סיכלו ניסיון לבצע פיגוע טרור בישראלים המתגוררים במדינה. החשוד המרכזי, אזרח איראני, נעצר ל-18 חודש לצורך קיום המשפט. יחד עימו נעצרו שני מקומיים בחשד כי סייעו לו

אתר תיירות בפרו (צילום: Yossi Zamir/Flash90)אתר תיירות בפרו (צילום: Yossi Zamir/Flash90)
אא

בית משפט פדרלי בפרו הורה היום (חמישי) להאריך ב-18 חודשים את מעצרו של אזרח איראני, שנעצר בחודש שעבר, ותכנן לבצע פיגוע במדינה הדרום אמריקנית, ולרצוח ישראלים. יחד עימו נעצרו שני אזרחים מקומיים. המעצר הוא לצורכי קיום המשפט.

השופט הפרואני שדן בתיק, מיגל קסבדו, נעתר לבקשת שירותי הביון הפרואניים שציינו כי האזרח האיראני, מג'די עזיזי, שירת בעבר במשמרות המהפכה בארצו, מתגורר בפרו מזה כשנתיים ועל פי החשד קיבל הוראות ממפקדיו באיראן.

יחד עימו נעצרו שני אזרחים מקומיים, וולטר לוחה ואנחלו טרוסיוס, בחשד כי סייעו לו לתכנן את הפיגוע. על פי החומר שהוגש לשופט, המיועדים להירצח הם אזרח ישראלי העוסק בהדרכת תיירים ישראלים בעיר קוסקו בפרו. גם רעייתו נכללה ברשימת המיועדים להיפגע. כמו כן תכנן המחבל לרצוח איש עסקים ישראלי המתגורר אף הוא בעיר קוסקו ומנהל עם אחיו, בין היתר, בית קפה מקומי.

החוקרים ציינו בפניה שופט כי המחבל אסף מידע על קורבנותיו, כולל כתובת מגוריהם ונמצאו ברשותו פתקים שרשם לעצמו, ובהם נקודות ציון על חיי הישראלים, מקום עבודתם ועוד. כן נבדק חשד כי תכנן לפגוע בקבוצת תיירים ישראלים.

מדריך התיירים הישראלי, שתושאל על ידי החוקרים, חשף כי כמה שבועות לפני מעצרו של האיראני, קיבל שיחת טלפון מאזרח פרואני שביקש ממנו ללוות קבוצת מטיילים מקומיים. לדברי הישראלי המקומיים מעולם לא שכרו את שירותיו, שכן הוא מדריך רק תיירים ישראלים, והדבר, לדבריו, נראה לו מוזר. בכל מקרה, הוא נפגש עם "המזמין" ובסוף לא קיבל את העבודה. כשהראו לו תמונות של החשודים זיהה את אחד מהם כמי שנפגש עימו.

תגיות:פרומשמרות המהפכהסיכול פיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה