חדשות בארץ

200 יום למלחמה: יום קרב בצפון – שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון

בתגובה לחיסול בכיריו, חיזבאללה שיגר ביממה האחרונה עשרות רקטות ומספר כטב"מים, לראשונה גם לעבר הקריות. בעזה, כוחות צה"ל שבו לפעול בבית חאנון ובית לאהיא, גשש צה"ל נהרג במהלך הקרבות

פעילות בבית חאנון (צילום: דובר צה"ל)פעילות בבית חאנון (צילום: דובר צה"ל)
אא

מלחמת "חרבות ברזל" ציינה את יומה ה-200, והיום (שלישי) התיר דובר צה"ל לפרסום כי רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נהרג בקרב עם מחבלים בצפון הרצועה. אלכרישאת, בן 42 מאבו רובייעה, נהרג בקרב עם מחבלים בעת תחילת מבצע צבאי בבית חאנון, לשם חזר צה"ל לפעול עקב זיהוי שיגורים, אמש והבוקר, לעבר יישובי העוטף.

בצפון התנהל היום "יום קרב", שהחל עם חיסול בכיר חיזבאללה בדרום לבנון, מה שהוביל לשיגור של עשרות רקטות ומספר כטב"מים, על ידי מחבלי החיזבאללה, לעבר יישובי הצפון. לראשונה שוגרו כטב"מים לעבר הקריות ושיגורים נוספים בוצעו לנהריה ועכו. הכלים העוינים יורטו ולא דווח על נפגעים.

צה"ל חיסל הבוקר באמצעות כלי טיס של חיל האוויר בדרום לבנון, את חסין עלי עזקול, מחבל מרכזי במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. מדובר צה"ל נמסר כי עזקול היה מעורב בפעילות המערך ולקח חלק בתכנון וההוצאה לפועל של מגוון פעילויות טרור. על פי צה"ל, "סיכולו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת המערך והארגון במרחב".

(צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל התייחסו גם לחיסולו אמש של בכיר בכוח רדואן באזור ארזון, מוחמד חליל עטיה. לפי הודעת דובר צה"ל, עטיה היה "מחבל מרכזי ביחידה האווירית של כוח רדואן בחיזבאללה. במסגרת תפקידו היה מעורב בהכנה וביצוע של מתווי טרור לשטח הארץ".

בתגובה לשיגורים לעבר הצפון, מטוסי קרב תקפו לכל אורך היום מטרות של ארגון הטרור ופגעו במבנים צבאיים, בהם שהו מחבלים, במרחבים עייתא א-שעב ובליידא. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים נוספים במרחב מרכבא ובוצעה תקיפה בטילים באזור הים מול חופי א-נאקורה, סמוך לגבול עם ראש הנקרה.

שיגורים לעבר העוטף, מצפון הרצועה, הובילו למבצע בבית חאנון ובית לאהיא

מחבלים שיגרו אמש והבוקר רקטות לעבר שדרות, אשקלון וזיקים. בצה"ל זיהו כי השיגורים בוצעו מאזור בית חאנון. בשל כך הוחלט לשוב ולפעול במרחב זה, שלכאורה "טוהר" בעבר. גדוד "נצח יהודה" (97), בפיקוד החטיבה הצפונית של אוגדת עזה, ביצע פשיטה ממוקדת לפני כניסת חג הפסח ובמהלכו, במרחב בית חאנון. במהלך הפעילות השמידו לוחמי הגדוד מספר תשתיות טרור ופירים במרחב.

במהלך היתקלות של הכוח עם מחבלים נפל רס"ל (מיל׳) סאלם אלכרישאת. גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה.

(צילום: דובר צה"ל)

בנוסף, הוחלט להתחיל במבצע בבית לאהיא, לאחר שזוהו מחבלים חוזרים לפעול במרחב זה, וההערכה היא כי מדובר במחבלי הג'יהאד האיסלמי. גם מאזור בית לאהיא בוצעו היום שיגורים לעבר שדרות. המטח כלל ארבע הרקטות, שאחת מהן פגעה במחסן ביתי, שעלה באש.

 לקראת הפשיטה המתוכננת, בצבא קראו לפלסטינים להתפנות משתי שכונות בבית לאהיא לפני כניסת הכוחות פנימה. בהודעת הפינוי הזהיר דובר צה"ל בערבית את העזתים שנמצאים בשכונות, כי מדובר באזור לחימה מסוכן, קרא להם להתפנות לאזורים הבטוחים המוכרים והדגיש: "צה"ל יפעל בעוצמה רבה נגד תשתיות טרור וגורמים חתרניים באזור".

במרכז הרצועה, חטיבת הנח"ל המשיכה לפעול ופתחה ב"מבצע שמטרתו להעמיק את ההישג בגזרה". הכוחות, כך נמסר, מבצעים פשיטות ממוקדות ומסכלים טרור. חוסלו מספר חוליות מחבלים, שהיוו איום על הכוחות ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המחבלים ואת המבנים מהם יצאו. בעת השמדת המבנים נראו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי לחימה רבים.

בתוך כך, בצבא ממשיכים בהיערכות למבצע קרקעי נרחב ברפיח. בתמונות לוויין של חברת Planet labs שפרסמה היום (ג') סוכנות הידיעות AP, נראה מתחם אוהלים חדש שנבנה ליד חאן יונס. לפי הדיווח ב-AP, צה"ל אמר כי היה מעורב בהקמת האוהלים. הסיבה: עוד טרם המבצע הקרקעי, צפוי להיות מבצע לפינוי יותר ממיליון עזתים, שהגיעו לעיר שהפכה למקלט במהלך ששת חודשי המלחמה. לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", מצרים קיבלה עדכון על תוכנית הפינוי הישראלית. ההערכה היא כי מבצע הפינוי יימשך כשבועיים.

גלנט נפגש עם לוחמי נצח יהודה

שעות לפני חג הפסח, שר הביטחון יואב גלנט סייר במוצבים בגבול רצועת עזה, ושוחח עם מפקדים וחיילים מגדוד 101 של חטיבת הצנחנים ומגדוד "נצח יהודה" טרם כניסתם לרצועה.

שר הביטחון אמר ללוחמי הצנחנים: "אנחנו בערב פסח וחצי שנה במלחמה, וזאת המשימה שלכם, משימת הדור. יהיו משימות נוספות, זה יכול להיות בדרום, כאן בגזרה, וזה יכול להיות בצפון. היום יש לכם את הזכות לשמור על חירות עם ישראל בארצו, זה לא דבר פשוט. אלפי שנים ליהודים לא הייתה את היכולת הזאת, היום יש לנו את היכולת להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. זה מוטל עליכם ואנחנו סומכים עליכם".

ללוחמי "נצח יהודה" אמר השר, בצל ההודעה האמריקנית על הטלת סנקציות על הגדוד: "מערכת הביטחון כולה, צה"ל וגם מדינת ישראל תומכים בכם, מעריכים אתכם ומחזקים אתכם בפעולה שלכם לשמור על מדינת ישראל. המקום שאתם נמצאים בו בבית חאנון זה לשמור על העיר שדרות מפני פיגוע, פשיטה וכמובן ירי טילים. הגדוד הוא מסגרת לוחמת, שעושה את העבודה שלה ברמה גבוהה מאוד. אף אחד לא ילמד אותנו בעולם מה זה מוסר ומה זה נורמות".

השר הוסיף: "אנחנו נלחמים נגד שבעה צבאות, או שבעה ארגוני טרור, בעת הזאת - בעזה, בלבנון, בסוריה, ביהודה ובשומרון, בעירק, בתימן וגם באיראן - אנחנו נלחמים נגד כולם ועומדים בפרץ, באמצעות כל הכוחות שלנו. ואנחנו נעשה כל מה שנדרש על מנת להגן על אזרחי המדינה הזאת, כל מה שנדרש. צבא ההגנה לישראל ומערכת הביטחון ניצבים מאחוריכם בביצוע המשימות שלכם ויודעים שאתם מסכנים את החיים על מנת להגן על אזרחי ישראל".

תגיות:יואב גלנטחלל צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה