חדשות בארץ

פיגוע בירושלים: מעצור בנשק המחבלים מנע אסון גדול

שני מחבלים מחברון הגיעו לירושלים, דרסו שלושה צעירים שעסקו בביעור חמץ וניסו לירות בקבוצה גדולה יותר של אזרחים. מעצור בנשק מנע זאת, המחבלים נמלטו ונתפסו מסתתרים במבנה סמוך

הרכב ששימש את המחבלים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)הרכב ששימש את המחבלים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

שלושה צעירים נפצעו הבוקר (שני) באורח קל בפיגוע דריסה, שארע ברחוב תכלת מרדכי בבירה, סמוך לבית כנסת שאליו הגיעו לתפילה וביעור חמץ. שני המחבלים שביצעו את הפיגוע ניסו להשתמש בנשק מאולתר מסוג "קארלו", אך השליכו אותו עקב מעצור בנשק. בכך נמנע אסון גדול.

מתחקיר ראשוני של הפיגוע עולה כי המחבלים, מעתז ע׳ולמה וחאתם קוואסמה, בני 18, תושבי חברון, הגיעו לירושלים ברכב עם לוחית זהות צהובה. הם דרסו את שלושת הצעירים, יצאו מהרכב וניסו לירות לעבר קבוצת אזרחים שעסקה בביעור חמץ. כאמור, עקב מעצור בנשק וזעקת הנפגעים, נמלטו המחבלים רגלית.

שוטרים החלו בסריקות לאיתורם ומצאו את הנשק ברחוב. בתום סריקות אותרו המחבלים מסתתרים במבנה סמוך לישיבה בשכונה, אליו פרצו דרך החלון. ברכב ששימש את המחבלים נתפסו גרזן וסכינים.

הנפגעים בפיגוע, תושבי ירושלים בני 15, 18 ו-20, פונו מהזירה אל המרכז הרפואי שערי צדק, משם נמסר כי מצבם מוגדר קל. שניים מהם, מנחם מנדל פיש בן 20 ויוסף יצחק הרשנבוים בן 18 ביקשו למסור: "ברוך השם, אנחנו בריאים ושלמים וקרה לנו נס חג הפסח. אנחנו מבקשים אחדות בעם ישראל ומאחלים חג כשר שמח ובטוח לכל עם ישראל".

המפכ"ל, רב-ניצב יעקב שבתאי, מסר הצהרה לתקשורת מחוץ לחנות הרהיטים שבה נתפסו המחבלים ואמר כי "הם הגיעו עם כוונה לטבח, היה מזל". גורמי הביטחון בודקים האם הרכב ששימש את המחבלים נגנב, וכמו כן כיצד הצליחו להכנס לשטח ישראל ללא בדיקה. כוחות צה"ל פשטו על בתי המחבלים בחברון ועיכבו לחקירה חשודים בסיוע.

תגיות:פיגוע בירושליםרחוב תכלת מרדכי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה