חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: מבוקש בכיר של הג'יהאד האיסלאמי חוסל ביו"ש; מנהיגי החמאס שוקלים לעבור מקטאר לטורקיה

הנשיא ג'ו ביידן שוקל לאשר בהקדם סיוע צבאי לישראל. המתקפה באיראן, המיוחסת לישראל, בוצעה באמצעות מטוסי קרב וכטב"מים. מזג האוויר: שרב כבד בחג

אא

צה"ל פועל במרחב טול כרם, חוסלו 10 מחבלים, בהם בכיר בג'יהאד - כוחות צה"ל, מג"ב ושב"כ, עורכים זה היום השני ברציפות מבצע לסיכול טרור בנור א-שמס, סמוך לטול כרם. עד כה הכוחות חיסלו 10 מחבלים, עצרו מבוקשים והשמידו מטענים ומעבדות נפץ. 4 לוחמי צה"ל נפצעו בחילופי האש, מצבם של שניים מוגדר בינוני ושניים נוספים נפצעו קל.

בחילופי האש עם הלוחמים חוסל מפקד גדוד טול כרם של הג'יהאד האיסלאמי, מוחמד ג'אבר, שהיה מבוקש מזה תקופה ארוכה. לאחרונה גם מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית ניסו לעוצרו, ללא הצלחה.

התקיפה באיראן: מסר למשטר האיראני שישראל יכולה לתקוף בכל מקום -  רשת ABC האמריקנית דיווחה כי התקיפה באיראן, המיוחסת לישראל, בוצעה באמצעות שלושה מטוסי קרב ששיגרו טילים, מבלי להיכנס לשטח האווירי האיראני. כמו כן, נעשה שימוש בכטב"מים שהופעלו בשיטה שהקשתה על האיראנים לגלותם.

התקיפה התמקדה בבסיס צבאי קרוב לאתר גרעיני איראני באיספהאן. המטרה: "העברת מסר לאיראן שישראל יכולה לפגוע בכל מקום, כולל באתרי הגרעין". טרם התקיפה בוצעה תקיפה בסוריה, לשבש מערכות מכ"ם איראניות המוצבות שם. באיראן עצמה נפגעו גם מערכת מכ"ם ומערכת רקטות מתוצרת רוסיה.

המרצה המסיתה שוחררה בערבות - בית משפט השלום בירושלים הורה אתמול לשחרר ממעצר את פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן, מהאוניברסיטה העברית, שנעצרה בחשד להסתה. כנגד קיבורקיאן נפתחה חקירה לאחר שהאשימה את ישראל בביצוע השמדת עם בעזה, והטילה ספק במעשי הזוועות שביצעו המחבלים ביישובי העוטף, במתקפת שמחת תורה.

בית המשפט קבע, ניגוד לעמדת המשטרה, כי "לא נמצאה ראיה של ממש לחיזוק המסוכנות שלה, המחייב השארתה במעצר".

חל שיפור במצבה של אמינה בת ה-7 שנפצעה קשה בליל המתקפה האיראנית - המרכז הרפואי סורוקה עדכן במוצאי שבת כי חל שיפור קל במצבה של אמינה אלחסוני בת ה-7, מהיישוב אלפרועה שבנגב, שנפצעה קשה במתקפה האיראנית לפני שבוע. מבית החולים סורוקה נמסר כי "היא נושמת כעת בכוחות עצמה. מצבה מוסיף להיות קשה כתוצאה מפגיעת הראש הקשה, והיא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים".

ממשל ביידן בוחן העברת נשק בשווי מיליארד דולר לישראל - ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי הנשיא ג'ו ביידן שוקל להיעתר לבקשת חברי קונגרס לסייע לישראל באמצעי לחימה ותחמושת. העסקה תכלול בין השאר תחמושת טנקים, רכבים צבאיים ומרגמות. מדובר בעסקה נוספת לזו שנמצאת בדיונים בקונגרס, והיא נחשבת לאחת הגדולות בין ארה"ב לישראל מאז 7 באוקטובר. בית הנבחרים אישר הערב עסקה נוספת.

שגרירת ארה"ב באו"ם: "חמאס חוסם את הדרך לפתרון 2 המדינות" - השגרירה לינדה תומאס-גרינפילד אמרה כי חלה התקדמות במשא ומתן לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה, אך זו נעצרה לאחר אירועי 7 באוקטובר. על קידום הקמת מדינה פלסטינית ריבונית אמרה כי "בכל פעם שאנחנו קרובים, משהו קורה, כמו 7 באוקטובר. חשוב גם שלא נשכח שחמאס לא תומך בפתרון שתי המדינות. פעולות חמאס עוסקות בחסימת הדרך לפתרון הזה, ולכן אנחנו עובדים בשטח כדי לראות שזה אכן קורה".

מנהיגי חמאס שוקלים לעבור מקטאר לטורקיה -  ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, הגיע אתמול לטורקיה וקיים סדרת פגישות עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. נשיא טורקיה הצהיר בפני התקשורת בארצו כי "הבטיח להנייה שישראל תשלם יום אחד את המחיר על העוול שהיא גורמת לפלסטינים". ארדואן הוסיף כי טורקיה "תמשיך במאמציה הדיפלומטיים כדי להפנות את תשומת הלב של הקהילה הבינלאומית לעוול ותטיל שורה של סנקציות על ישראל כולל הגבלת סחר".

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי הלשכה המדינית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולעבור להתגורר בטורקיה. הסיבה העיקרית: הלחץ שמפעילה ארה"ב על קטאר להביא להסכמה על עסקת חטופים והפסקת אש.

השירות המטאורולוגי מתריע: שרב כבד וטמפרטורות קיצוניות בפסח ובחול המועד - במהלך חג הפסח ובחול המועד, מיום שלישי ועד חמישי, צפויות טמפרטורות גבוהות במיוחד. על פי השירות המטאורולוגי מדובר בטמפרטורות מהגבוהות ביותר לחודש אפריל, ב-30 השנים האחרונות. ביום רביעי יגיע השרב לשיאו, כאשר מלבד העמקים המזרחיים, גם בעוטף, בשפלה ובשרון יעברו הטמפרטורות את ה-40 מעלות.

תגיות:חדשות סוף השבועמלחמת חרבות ברזלתקיפה באיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה