חדשות בארץ

המרצה שטענה שישראל מבצעת "טבח עם בעזה" נעצרה בידי המשטרה

לאחר שהתקבל אישור הפרקליטות המרצה נדירה שלהוב-קיבורקיאן נלקחה לחקירה. מיוחסת לה עבירה של הסתה. חקירה דומה נפתחה נגד רופא בבית החולים ברזילי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המשטרה עצרה היום (חמישי) לחקירה את המרצה באוניברסיטת העברית, פרופ׳ נדירה שלהוב-קיבורקיאן, לה היא מייחסת עבירה של הסתה. מעצרה בוצע לאחר שהמשטרה קיבלה היתר מהפרקליטות והצטיידה באישור בית משפט, שחתם על צו המעצר.

קיברוקיאן תיחקר בגין פרסומיה מלפני מספר חודשים, בהם האשימה את ישראל ברצח עם בעזה והטילה ספק בזוועות שביצעו המחבלים ביישובי העוטף, במתקפת שמחת תורה. בסיום חקירתה הראשונית יוחלט אם להביאה מחר להארכת מעצר.

כזכור, לפני כשבועיים המליצה המשטרה לחקור את קיבורקיאן ונעשתה פניה לפרקליטות. הפרופ' הושעתה בעבר מהאוניברסיטה לאחר שפרסמה עצומה שבה האשימה את ישראל בביצוע השמדת עם בעזה. לפני כחודש הודיעה האוניברסיטה כי המרצה חזרה בה מדבריה ולכן היא תורשה לחזור ללמד.

במקרה אחר, המשנה לפרקליט המדינה אישר היום לפתוח בחקירה של רופא מבית החולים ברזילי, שתמך בפוסטים של מחבלים שהביעו שמחה ממעשי טרור של חמאס וחיזבאללה, כך דווח בכאן רשת ב'.

לפני כחצי שנה פורסם כי רופא מברזילי, בית חולים שטיפל בניצולים רבים מהטבח ובחיילים, סימן לייקים לפוסטים שמעודדים טרור. לאחר ימים ספורים הוא הושעה, אך לא נפתחה חקירה בעניינו.

שלשום הורה נציב התלונות על הפרקליטות, מנחם פינקלשטיין, שדן בתלונות נגד הרופא, לקבל החלטה בנושא בהקדם האפשר. פינקלשטיין ציין כי "הנציבות עמדה לא אחת על חשיבות פתיחה בחקירה פלילית בנושאים בעלי רגישות וחשיבות ציבורית". היום הפרקליטות נתנה למשטרה אישור לפתוח בחקירה.

יש לציין כי באחרונה דן בית המשפט בסוגייה של סימון לייק לפוסט של אחר. הפרקליטות סברה כי שבית המשפט העליון קבע שאי אפשר לפתוח בחקירה בגלל סימון לייק - אלא רק בעקבות פרסום אקטיבי. החוק שחוקק באחרונה בכנסת קבע שתמיכה בטרור מדבר על אהדה פומבית, ועל כן סימון לייק לפוסטים המעודדים טרור, נחשבת אהדה פומבית.

במשטרת ישראל ממתינים להחלטת הפרקליטות בנוגע לבקשה נוסף שהוגשה השבוע, לפתוח בחקירה גם נגד ד"ר ענת מטר, מרצה באוניברסיטת תל אביב. מטר העלתה פוסט הספד בעקבות מותו של המחבל וליד דקה בבית הכלא. המשטרה פנתה לפרקליטות המדינה וביקשה היתר לחקור אותה בחשד לתמיכה במעשה טרור.

מטר כתבה על דקה, אחד מרוצחיו של החייל משה תמם הי"ד, שמת בלא: "היה שלום חבר יקר ואהוב. היית ותהיה מקור השראה אינסופי. הלב איתכן, סנאא ומילאד. עם אסעד וכל המשפחה. עם העם הפלסטיני כולו שאיבד היום אחד מבניו המעולים ביותר".

דבריה של מטר עוררו זעם בקרב סטודנטים שדרשו מהאוניברסיטה את פיטוריה. כאלף חתמו על עצומה הקוראת לסיים את עבודתה במוסד להשכלה עליונה.

תגיות:משטרההסתה לטרורנדירה שלהוב-קיבורקיאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה