חדשות בארץ

תוואי מנהרות באורך 20 קילומטרים הושמד במרכז הרצועה; כ-40 מחבלים חוסלו

צה"ל הציג סיכום של הפעילות המבצעית שנעשתה לאורך השבוע במרכז הרצועה. במהלכה נחשפו מנהרות, חוסלו מחבלים ונעצרו אחרים שהתחבאו במרכזי אוכלוסייה. ישראל וארה"ב יערכו שיחת "תאום ציפיות" בנושא רפיח

חשיפת פיר מנהרה (צילום: דובר צה"ל)חשיפת פיר מנהרה (צילום: דובר צה"ל)
אא
(צילום: דובר צה"ל)

חשיפה והשמדה של תוואי מנהרות באורך כולל של כ-20 קילומטרים, כ-40 מחבלים מחוסלים ועשרות עצורים לחקירה בשב"כ. צה"ל הציג היום (חמישי) סיכום שבועי של פעילות הכוחות במרכז הרצועה.

בעזה פועלת מזה כשבועיים רק חטיבת הנח"ל, בסיוע כוחות שריון והנדסה. החטיבה מחזיקה בציר נצרים וביתר את הרצועה לשניים. מהציר יצאו הכוחות למשימות ממוקדות שבין היתר נערכו ברימאל, נוסיראת, בית חאנון והיום גם בשאטי.

על פי דובר צה"ל, בשבוע האחרון לוחמי חטיבת הנח"ל השמידו יותר מ-20 ק"מ של תוואי תת-קרקעי מתחת לפרוזדור נצרים. הכוחות טיהרו והשמידו יותר מ-100 תשתיות טרור וחיסלו יותר מ-40 מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובתקיפות כלי טיס.

בנוסף, הלוחמים פשטו על מתחם ניהול לחימה תת-קרקעי של חמאס, שנועד למנוע מכוחותינו לחצות את נחל עזה ברצועה ואיתרו משגרים ובורות שיגור. כמו כן, הומשד מוצב המשמש לייצור רקטות ואמצעי לחימה, ומוצב המשמש לייצור טילי רקטות ארוכות טווח של הג׳יהאד האיסלאמי.

על רקע ההערכות לפעולה ברפיח: מפגש וירטואלי ישראלי-אמריקני

ישראל וארצות הברית יקיימו הערב מפגש שני בווידיאו בנושא הפעולה הישראלית ברפיח. מהצד הישראלי ישתתפו השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי ונציגים של מערכת הביטחון. מהצד האמריקני ישתתפו היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן ונציגים של הסוכנויות האמריקניות השונות. המפגש מתקיים על רקע ההערכות שהפעולה ברפיח מתקרבת.

תגיות:חטיבת הנח"לציר נצריםסיכול טרורמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה