חדשות בארץ

לוחמים פשטו על בתי ספר בבית חאנון – המחבלים הסתתרו בו בין האזרחים

כוח צה"ל ביצע פשיטה ממוקדת, בעקבות מידע מודיעיני, על מתחם המשמש עזתיים שעזבו את בתיהם בצפון הרצועה. הרמטכ"ל למתגייסים: "החזרת החטופים היא משימה שכל אחד מאיתנו מוכן עבורה לסכן את החיים שלו"

פעילות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל עדכן היום (רביעי) כי במבצע ממוקד, שנערך בפיקוד החטיבה הצפונית באוגדת עזה, בוצע מעצר של מחבלים בבתי ספר בהם הסתתרו בבית חאנון.

המבצע בוצע בעקבות מידע מודיעיני שהצביע על כך שבשבוע האחרון מחבלים התמקמו במתחמי בתי ספר, המשמש כיום אזרחים עזתיים שעזבו את בתיהם בצפון הרצועה.

במבצע לקחו חלק גדוד 890, גדוד 97, כוחות הנדסה, שריון, יחידת שלדג, יחידה 504 וכוחות שב"כ. בשני מבנים עליהם פשטו הכוחות נתפסו מחבלי חמאס וג'יהאד איסלאמי. לפני כניסת הכוחות למבנה, הלוחמים כרזו וקראו לפינוי האזרחים מהמבנה, למען ביטחונם. הלוחמים עצרו מספר מחבלים תוך הימנעות מפגיעה באוכלוסייה האזרחית במקום. בנוסף במהלך הפעילות חוסלו מספר מחבלים שניסו לפגוע בכוחות. במהלך חילופי האש נפצע קשה לוחם מיחידת שלדג.

הרמטכ"ל למתגייסי כפיר ונח"ל: "להילחם להחזרת החטופים זו משימה נעלה"

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי נפגש היום, בבסיס הקליטה ומיון, עם מתגייסים לחטיבות כפיר והנח"ל. בשיחה עם החיילים החדשים אמר הלוי: "אתם מתגייסים להיות לוחמים. זו הבחירה הכי נכונה שמישהו בגיל שלכם יכול לעשות במדינת ישראל בשנת 2024. זו חובה שהיא זכות מאוד גדולה להגן על המדינה ולהיות ביחד, אנשים שונים למען אותה מטרה. יש משימה מאוד ערכית, באמת בעליונות מוסרית, להשיב את האזרחים אזרחיות שלנו שנחטפו לתוך רצועת עזה הביתה".

הלוי הוסיף כי "ללוחם בצה"ל, להילחם כדי ליצור את התנאים להחזיר חטופים אנשים שלנו, אזרחים שלנו שנחטפו לשטח אויב זו משימה נעלה, זו משימה שכל אחד מאיתנו עבורה מוכן לסכן את החיים שלו ומוכן לעשות כל דבר כדי להצליח בזה".

שר הביטחון בסיור במקום הפיגוע בבנימין: "הטרור האיראני, שמתחיל בטהרן, מנסה להגיע עד ליהודה ושומרון"

השר יואב גלנט סייר היום בזירת הפיגוע בו נרצח ביום שישי הנער בנימין אחימאיר הי"ד. הוא קיבל סקירה על המאמצים המבצעיים והמודיעיניים לתפיסת הרוצחים.

בהמשך קיים השר הערכת מצב יחד עם מפקד הפיקוד, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יו"ש, תת אלוף יקי דולף וראש המנהל האזרחי, תת אלוף הישאם אבראהים.

לדברי גלנט, "נגיע לרוצחים ואנחנו נמצה איתם את הדין. גם כאן ביו"ש הזרועות של איראן מנסות ליצור פיגועי טרור - החדרה של אמצעי לחימה, חומרי נפץ, חוליות טרור, כסף, אכוונת פיגועים - הכל על מנת לפגוע באזרחי ישראל. זה מתחיל בטהרן, זה מגיע לביירות, לדמשק, כאן ליהודה ושומרון, לעזה - ידי האיראנים, המגואלות בדם נוגעות בכל מקום".

"אנחנו נגדע את הידיים האכזריות האלה בכל מקום שיהיו, נגן על אזרחי ישראל, נבלום ונכה ככל שיידרש, בכל מקום, לא יהיה שום דבר שימנע מבעדנו להביא לכך שאזרחי ישראל יהיו בטוחים".

תגיות:בית חאנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה