חדשות בארץ

נתניהו במסר למערב: "מעריך את העצות, אבל את ההחלטות נקבל בעצמנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתגובה ישראלית אפשרית למתקפה האיראנית, לאחר שיחות שקיים עם שרי החוץ של בריטניה וגרמניה. מדינות המערב קראו לישראל שלא להסלים את המצב, ולא לתקוף באיראן

נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר היום (רביעי), בפתח ישיבת הממשלה, מסר למדינות המערב שהביעו אמנם תמיכה בישראל, אך קראו שלא לתקוף באיראן.

בתום שיחות שקיים נתניהו עם שרי החוץ של בריטניה וגרמניה, שקראו לישראל "לא להסלים את המצב", אמר ראש הממשלה: "אני מודה לידידינו על תמיכתם בהגנת ישראל ואני אומר את זה, גם תמיכה במילים וגם תמיכה במעשים. יש להם גם כל מיני הצעות ועצות, אני מעריך את זה, אבל אני רוצה להבהיר – את ההחלטות שלנו אנחנו נקבל בעצמנו, ומדינת ישראל תעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמה".

שר החוץ של בריטניה, דיוויד קמרון, ושרת החוץ של גרמניה, אנלנה ברבוק, הגיעו היום לישראל, נפגשו עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ועם ראש הממשלה, ודנו בתקיפה האיראנית ובאפשרות לתקיפה ישראלית.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתום הפגישה עם שרי החוץ הזרים כי "במהלך הפגישות, נתניהו עמד על כך שישראל תשמור על הזכות להגנה עצמית. כמו כן, ראש הממשלה הציג להם את היקף הסיוע ההומניטרי ואת המשך מהלך הלחימה בעזה". בנוגע לטענות על רעב ברצועת עזה, נתניהו הוסיף כי "ישראל עושה מעל ומעבר בנושא ההומניטרי".

שרת החוץ הגרמנית אמרה כי "המתקפה האיראנית מראה שטהרן לא מפחדת מהסלמה של העימות האזור. הבהרתי בשיחותיי בישראל שאסור למזרח התיכון לגלוש לסיטואציה הזו ללא סיום ברור". שר החוץ של בריטניה הוסיף כי: "ברור שהישראלים החליטו לפעול. אנחנו מקווים שישראל תעשה כמה שפחות כדי להביא להסלמת המצב".

בעקבות המתקפה: האיחוד האירופי ידון בהרחבת הסנקציות נגד איראן

מנהיגי האיחוד האירופי ידונו הערב בהגברת הסנקציות על איראן, בעקבות המתקפה נגד ישראל. בהצהרה שפרסם האיחוד, נמסר כי 27 המנהיגים ידונו בנושא בפסגה בבריסל שבבלגיה, בניסיון למנוע את הרחבת המלחמה לסכסוך אזורי. "האיחוד מוכן להרחיב את הצעדים המגבילים נגד איראן, בייחוד בהקשר מתקפת הטילים והכטב"מים נגד ישראל", נמסר.

במקביל, נציבת האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי המתקפה האיראנית "מסמנת את הכוונה של 'הליגה החדשה של מדינות אוטוריטריות', בהן רוסיה וצפון קוריאה. הליגה עובדת על קריעת הסדר הבינלאומי שמבוסס על חוקים, ועל מתיחת הדמוקרטיות לנקודת קצה".

תגיות:בנימין נתניהוהתקיפה האיראנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה