חדשות בעולם

ארה"ב: הקריאה "מהנהר ועד לים" היא ביטוי אנטישמי

377 חברי קונגרס הצביעו בעד ההחלטה להגדיר את הביטוי כאנטישמי, מול 44 שהתנגדו, מרביתם מהמפלגה הדמוקרטית. ההחלטה היא חלק משורה של 17 צעדי חקיקה שקודמו במטרה לחזק את התמיכה בישראל

בית הנבחרים האמריקני (צילום: שאטרסטוק)בית הנבחרים האמריקני (צילום: שאטרסטוק)
אא

בית הנבחרים של ארה"ב אישר הלילה (בין שלישי לרביעי) החלטה, הקובעת כי הביטוי "מהנהר ועד לים, פלסטין תהיה חופשית" היא אמירה אנטישמית. ההחלטה עברה ברוב של 377 קולות מול 44 מתנגדים, רפובליקני אחד ו-43 חברי המפלגה הדמוקרטית של הנשיא ג'ו ביידן.

בארה"ב דווח כי ההחלטה היא הצהרתית בלבד והיא חלק משורה של 17 צעדי חקיקה שקודמו בבית הנבחרים, בתגובה למתקפה האיראנית על ישראל במוצאי השבת ובמטרה לחזק את התמיכה בישראל.

בין היתר אושרו החלטות הקוראות "לגבות מחיר" ממנהיגי איראן, למנוע מהרפובליקה האיסלאמית להתחמק מהסנקציות שהטילה עליה ארה"ב, וכן החלטה שתהפוך כמה מהסנקציות לקבועות. כדי להפוך את החלטות לחוק יש כעת צורך לאשר אותן בסנאט.

הסיסמה "מהנהר ועד לים" הפכה מאז 7 באוקטובר למוטיב חוזר בהפגנות הפרו-פלסטיניות ברחבי העולם. הביטוי נולד בתחילת שנות ה-60 כסלוגן פוליטי של פעילים חברתיים שקראו לחזרה ל"גבולות פלסטין" מלפני המנדט הבריטי.

כבר בחודש נובמבר אמרה דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן פייר, כי "זאת אמירה מפלגת, רבים מוצאים אותה פוגענית, ורבים מוצאים אותה אנטישמית. אנחנו דוחים מכל וכל את החלת המונח הזה על הסכסוך".

תגיות:החלטות בעד ישראלבית הנבחריםארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה