חדשות בארץ

אגף השיקום: "נקלטו 7,209 פצועים. כ-30% מהם פיתחו תגובות נפשיות"

באגף השיקום של משרד הביטחון הוסיפו כי הם נערכים לקליטת כ-20 אלף פצועים חדשים עד סוף 2024. משרד הרווחה מטפל בנוסף בכ-3,800 שורדים מהטבח. טיפול במסגרת חרדה ניתן ל-1,700 מהם

חילוץ נפגעים מעזה (צילום: דובר צה"ל)חילוץ נפגעים מעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

אגף השיקום במשרד הביטחון דיווח היום (רביעי) כי מתחילת מלחמת "חרבות ברזל" נקלטו באגף 7,209 פצועים. 95% מהם גברים משרתי מילואים עד גיל 30. 30% מהפצועים פיתחו תגובות נפשיות שונות. עבור 1,227 מהם, הפציעה הנפשית היא הפציעה העיקרית עימה הם מתמודדים.

האגף הוסיף כי נערכים לקליטת כ-20 אלף פצועים חדשים עד סוף 2024. על פי ניתוח שנעשה על ידי גורמי המקצוע, כ-8,000 מבין הפצועים שייקלטו בעתיד (40%) עשויים להתמודד עם תגובות נפשיות שונות (חרדה, דיכאון, פוסט טראומה, קשיי הסתגלות, קשיי תקשורת, מצבים פסיכוטיים ועוד).

לימור לוריא, סמנכ"לית וראש אגף שיקום נכים במשרד הביטחון, אמרה כי 2,100 חיילים שנפצעו במלחמה מתמודדים עם תגובה נפשית. באגף אומרים כי "הימים שבין חג הפסח ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל עלולים להיות רגישים במיוחד עבור המתמודדים עם פציעות נפשיות".

כזכור, הוועדה לביקורת המדינה התכנסה אתמול לדיון בבקשה לחוות דעת ממבקר המדינה, על הטיפול הממשלתי בשורדי הטבח. משרד הרווחה חשף בדיון את נתוני ההיפגעות בקרב אלה ששרדו את הזוועות, ולא מוגדרים רק כנפגעי גוף.

על פי נתוני משרד הרווחה, יש כ- 3,800 שורדים, שמתוכם יש 180 חיילים שהטיפול ניתן על ידי צה"ל. כל הזכאויות הראשוניות ניתנו ל- 3,700 ניצולים. טיפול במסגרת חרדה ניתן ל-1,700 איש. בנוסף יש עוד כ-500 אנשים שהיו ביצירת קשר עם מרכז החוסן הארצי. בנוסף לכך יש עשרות שורדים שפנו לטיפול בקופות החולים.

תגיות:נפגעי מלחמהמלחמת חרבות ברזלאגף השיקום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה