חדשות בארץ

ערב אל עראמשה: 18 נפגעים, בהם אחד אנוש ושניים קשה, מפגיעת כטב"ם במבנה

מחבלי החיזבאללה שיגרו כטב"ם ממולכד לעבר מבנה בו שוכן מתנ"ס, מבלי שנשמעה אזעקת התרעה טרם הפגיעה. המחבלים שיגרו בהמשך פצצות מרגמה אל המחלצים

ערב אל-עראמשה (צילום: Nati Shohat/Flash90)ערב אל-עראמשה (צילום: Nati Shohat/Flash90)
אא

18 בני אדם נפצעו בצהריים (רביעי) מפגיעת כטב"ם ממולכד במבנה ביישוב הצפוני ערב אל-ערמאשה. על פי המרכז הרפואי לגליל, אליו פונו הנפגעים, מצבו של אחד מהם מוגדר אנוש, שניים במצב קשה, ארבעה במצב בינוני והיתר במצב קל.

אל זירת הפגיעה, מבנה בו שוכן מתנ"ס מקומי, הוזנקו מסוקי פינוי נפגעים של צה"ל ומד"א, שהחלו לטפל בפצועים במטרה לייצב את מצבם ולהעבירם לבתי החולים. מבדיקה ראשונית עולה כי לא הופעלה אזעקה, משמע החדירה אל שטח ישראל לא זוהתה. במהלך הטיפול בנפגעים שיגרו מחבלי חיזבאללה טילים ופצצות מרגמה, במטרה לפגוע במחלצים.

חובש בכיר במד"א, אחמד עבד אל האדי, פראמדיקית מד"א רחל אלבו וחובש רפואת חירום ונהג במד"א אמיר טויל סיפרו: "הוציאו אלינו גבר כבן 30 עם חבלות בראש ובגפיים, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה".

חובשת רפואת חירום במד"א אגם מלכה, פראמדיק מד"א מימון גבאי וחובש בכיר ונהג במד"א דימיטרי גרפלד, הם הצוות שטיפל בפצוע נוסף: "העבירו אלינו גבר כבן 30 בהכרה מלאה עם פצעי רסיסים, העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, תוך עצירת דימומים וטיפול תרופתי, ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה". 

וואחיד עלי, חובש בכיר במד"א, היה בין הראשונים להגיע לפצועים:
"יחד עם כוח רפואה של צה"ל עשינו מיון ראשוני לנפגעים תחת אש וראינו 7 פצועים. 2 מהם במצב קשה, 1 בינוני ו-4 גברים נוספים בשנות ה-30 לחייהם, היו בהכרה מלאה וסבלו מפצעי רסיסים בגופם, העלנו את הפצועים לאמבולנסים ופינינו אותם לבית החולים".

בצה"ל העריכו כי חיזבאללה יגביר היום את הירי אל יישובי הצפון, בעקבות חיסולם אתמול בדרום לבנון של שני בכירי ארגון הטרור.

אמש חוסל בתקיפה אווירית מפקד יחידת הרקטות והטילים של הגזרה המערבית של כוח רדואן. כלי טיס פגע בו כשנע במרחב הכפר דונין. המחבל, מחמד חסין מצטפא שחורי, שימש כאחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי ירי רקטות רבים לעבר העורף הישראלי.

במסגרת תפקידו עסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילים לעבר מדינת ישראל ממרחב הגזרה המרכזית והמערבית בלבנון. בתקיפה חוסל גם מחמוד איברהים פדלאללה, פעיל ביחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור חיזבאללה.

אתמול אחר הצהריים, בתקיפה באזור צור, חוסל מפקד גזרת החוף של חיזבאללה, איסמאעיל יוסף באז. על פי צה"ל, הוא שימש כגורם בכיר בזרוע הצבאית של חיזבאללה, במספר תפקידים. דרגתו הנוכחית מקבילה לדרגת מח"ט. במסגרת תפקידו עסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילי נ"ט לעבר מדינת ישראל ממרחב החוף בלבנון. כמו כן, בזמן המלחמה ארגן ותכנן מתווי טרור שונים לעבר ישראל.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלירי טיליםערב אל-עראמשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה