חדשות בארץ

מחבל בן 17 תכנן לדקור שוטר או חייל ביציאה מהר הבית – ונתפס

צעיר תומך חמאס בן 17 הגיע לעיר העתיקה בירושלים ועורר את חשדם של לוחמי מג"ב. הוא נתפס, ועל גופו אותרה סכין גדולה מוסלקת

(צילום: דוברת המשטרה)(צילום: דוברת המשטרה)
אא

סוכל פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים: לוחמי מג"ב ירושלים תפסו באזור שער שכם בעיר העתיקה מחבל בן 17, תושב ביר זית, שעורר את חשדם.

בחיפוש שערכו הלוחמים על גופו, נתפסה סכין גדולה מוסלקת, כשהיא מודבקת בסרט דביק על גופו. בנוסף, התבררה זהותו וכי מדובר בפלסטיני השוהה בישראל שלא כחוק.

המחבל שנעצר על ידי לוחמי מג"ב, הועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים מתוכה עלה כי, המחבל הצעיר תומך חמאס, התכוון ותכנן לבצע פיגוע דקירה אחרי תפילות "לילת אל-קדר" בהר הבית.

לצורך כך, הדביק לגופו סכין עם סרט דביק שקנה במכולת בכפר בו מתגורר כדי שלא תיפול ולא תזוהה.

בטרם ניסה לבצע את הפיגוע העלה ברשת החברתית פרסום שבו כתב: "הדבר החשוב הוא שאסיים את חיי בשביעות רצון, כי אין סיפוק מלבד גן העדן".

במסגרת החקירה, התחקו חוקרי ימ"ר ירושלים אחר מסלול תנועתו של המחבל שיצא מביתו באיו"ש יום קודם שנתפס, לאחר שלקח עמו סכין אותה הדביק לגופו על מנת שלא יתפס.

בחקירתו הודה המחבל כי התכוון לדקור שוטר, חייל או אדם יהודי בעל חזות חרדית, תוך שתכנן לדקור את מי מאלה באזור הצוואר מתוך הבנה לטענתו, כי מיקום זה יגרום לפציעה אנושה ואף ייתכן למוות.

למחרת היום, יצא המחבל מתפילה בהר הבית, צעד בסמטאות העיר העתיקה והגיע לאזור שער שכם, שם הוחשד כאמור על ידי לוחמי מג"ב ירושלים ובזכות ערנותם, נעצר.

מעצרו של המחבל הוארך בבית המשפט מעת לעת לטובת השלמת פעולות החקירה בעניינו על ידי חוקרי היחידה המרכזית ירושלים. בתחילת השבוע הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום ע"י הפרקליטות ומעצרו הוארך עד מחר.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן בחפ"ק המחוזי, התייחס לסיכול הפיגוע ואמר: "לא ניתן שלא לפתוח בהערכה רבה על הפעילות שהובילה את "לילת אל קדר" על ידי כלל המפקדים, השוטרים ושותפים, אולי החשוב מכל זה לציין את סיכול הפיגוע".

"פיגוע דקירה שסוכל בזכות ערנות ומקצועיות הכוחות בהחשדת אותו המחבל בן 17 תושב ביר זית, שהתהלך בעיר העתיקה עם סכין מוצמדת לגוף בסרט דביק, כאשר הוא גם משאיר פוסט שמתייחס להיבט האובדני. גם בחקירה עולה שהתכוון לבצע פיגוע, הוא מודה וקושר את זה למצב בעזה. אין ספק שהייתה פה פעילות מקצועית, נחושה, חתירה למגע, ערנות טובה, בדיוק מה שמצופה מהשוטרים בכל נושא החשדה וטיפול בפח"ע. ללא ספק מדובר בפעילות מצילה חיים".

תגיות:הר הביתשוטרמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה