חדשות בארץ

בעקבות התמיכה האמריקאית: שכונת ג'ו ביידן תוקם בחיפה

ארה"ב שוב הביעה תמיכה בישראל וראש עיריית חיפה הודיע: אקרא שכונה בעיר על שם נשיא ארצות הברית. בעבר אישרה ישראל הקמת יישוב על שם דונלד טראמפ

נתניהו וביידן. ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו וביידן. ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ארצות הברית הפגינה תמיכה בלתי מסויגת בישראל במהלך המתקפה האיראנית. זה כמובן אינו מפתיע, ארה"ב תומכת בישראל מאז קום המדינה, אלא שהפעם הנשיא, ג'ו ביידן, שחרר מסרים חד משמעיים שגרמו לראש עיריית חיפה, יונה יהב, לעשות מעשה.

במהלך טקס הרמת כוסית לקראת פסח, הודיע יהב כי החליט לקרוא שכונה על שם נשיא ארצות הברית. ההכרזה הייתה במהלך טקס הרמת הכוסית שערך בבית האבות הספרדי בעיר. המהלך, כך לדברי עיריית חיפה, נועד כאות הוקרה על "תמיכה חסרת הפשרות של הנשיא בישראל".

זאת אינה הפעם הראשונה שישראל עושה מעשה לכבוד נשיא ארצות הברית. לפני כארבע שנים אישרה הממשלה את הקמת היישוב "רמת טראמפ" ברמת הגולן. האישור ניתן כשנה אחרי שנשיא ארצות הברית לשעבר החליט להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן.

הממשלה החליטה אז להקים יישוב, ממש ליד היישוב קלע אלון, מבלי שהיו לה המקורות התקציביים לכך. ההחלטה להקים יישוב על שמו הגיעה יממה אחרי יום הולדתו ה-74. בנוסף, בירושלים החליטו להוקיר אותו על ההחלטה להטיל סנקציות על בית הדין הבינלאומי בהאג.

טראמפ עצמו הודעה למדינת ישראל על הכבוד הגדול שנפל בחלקו. "תודה לך ראש הממשלה נתניהו ותודה למדינת ישראל על הכבוד הגדול!", צייץ מי שמתמודד שוב על כס הנשיאות. נתניהו, שהסיר את הלוט מעל שלט הכניסה ליישוב, אמר: "הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול מאוד של מדינתנו. מנהיג שעשה דברים שלא נעשו קודם והיו צריכים להיעשות בתוקף הצדק והאמת".

תגיות:ג'ו ביידןיונה יהברמת טראמפשכונת ג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה