חדשות בריאות

מנקים לפסח? כך מסכנים סבון הכלים וטבליות המדיח את הגוף שלכם

לא משנה אם אתם מכניסים כלים למדיח או לא – אם אתם עושים שימוש בחומרי ניקוי (סביר להניח שכן) יש סיכון שאתם חייבים לנטרל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו עושים מדי יום שימוש בנוזל כלים. לא משנה אם יש לנו מדיח או לא – את הניקוי הבסיסי של הכלים צריך לעשות. יחד עם זאת, מחקרים מוכיחים שלא משנה אם תנקו את הצלחת ביד או במדיח, חלק מהלכלוך עדיין עשוי להישאר ולהזיק לכם.

הנטורופתית, דוקטור קת'רין מסלן, מסבירה בראיון כי מוצרי הניקוי למדיח מכילים חומרים פעילי שטח - כימיקלים שמטרתם לפרק שומנים, אבל בפועל, מערכת העיכול סופגת חלק מהם. הכימיקל טריקלוזן נמצא בחומרי ניקוי ומסוגל להשפיע. כמו נוזלי ניקוי רבים, גם הנוזל שבביתכם מכיל כימיקלים שהוכחו כמזיקים.

לפי מחקרים שנעשו בעבר, טבליות הניקוי למדיח גרועות לגוף שלנו, כי הן מכילות כימיקלים וחומרים שמרככים את המים ומבריקים את הכלים בעזרת מרכיב ניקוי עם תמיסת מסיר שומנים ואקונומיקה, שנדבק לצלחת שלנו.

אם שמתם לב שיש על הכלים שלכם בועות וחומרי ניקוי, ובעיקר ריח של חומר הניקוי, יכול להיות שזו בעיה. מסלן מסבירה כי ההשפעות של הכימיקלים עדיין לא ברורות, אבל רק כדי להיות בטוחים - עדיף לעבור לחומרי ניקוי אורגניים.

האבקות שמבוססות על מינרלים מכילות בעיקר חומרים המבוססים על צמחים, ללא תוספות ריח או בישום. היא מרחיבה ומסבירה כי חומרי ניקוי טבעיים הם כמו אלה הכימיים, אבל ללא סיכון.

האופציה הטובה יותר, לדבריה, היא לשטוף כלים בידיים, כדי שהילדים שלכם לא יצרכו כימיקלים. גם במקרה הזה, היא מוסיפה, כדאי מאוד להשתמש בנוזלים מחומרים טבעיים.

 

תגיות:מדיח כליםניקיון לפסחנוזל כליםטבליות למדיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה