חדשות בארץ

עליית מחירים אחרי החג: מוצרי החלב יתייקרו ב-5.4%

משרד החקלאות אישר למחלבות לייקר חלב, גבינה לבנה, שמנת מתוקה וחמוצה, גבינות עמק וגלבוע במשקל ואשל וגיל ב-4.2%-5.4%. האינפלציה השנתית עלתה ל-2.7%, מחירי הדירות ממשיכים לעלות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

 

התייקרות אחרי פסח: משרד החקלאות אישר למחלבות לייקר את מוצרי החלב שתחת פיקוח, בשיעור ממוצע של כ-5.4%. היום (שלישי) בישר המשרד כי ההתייקרות תכנס לתוקף בראשון למאי, יממה לאחר חג הפסח. לפי משרד החקלאות, ההתייקרות היא בשל דחיית החובות של המדינה למשק החלב.

המוצרים שיתייקרו הם חלב 1 ליטר בשקית ובקרטון 3% ו-1%, גבינה לבנה 5% 250 גרם, שמנת מתוקה 38% 250 מ"ל, שמנת חמוצה 200 מ"ל, גבינות עמק וגלבוע במשקל ואשל וגיל בגביעים של 200 מ"ל.

לדוגמה, מוצר החלב המפוקח הזול ביותר, חלב 1% בשקית, יתייקר מ-5.51 שקלים ל-5.76 שקלים לליטר. מוצר החלב היקר ביותר יתייקר מ-6.81 שקלים ל-7.11 שקלים.

שיעור ההתייקרות הגבוה ביותר יחול בגביע אשל שיתייקר ב-10 אגורות, מ-1.85 שקלים ל-1.95 שקלים לגביע של 200 מ"ל - עליית מחיר של 5.4%.

ממשרד החקלאות נמסר, כי "חלק מהמנגנון האוטומטי לעדכון מחירי חלב וביצים, ייכנס לתוקפו ב-1 במאי 2024 עדכון במחירי מוצרי החלב. מחירי הביצים ייוותרו ללא שינוי. תוצאות תחשיב המחירים התקופתי הראו כי יש להעלות את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח לצרכן בשיעור ממוצע של 4.48%. על פי החישוב בחלב, העדכון הושפע מהתייקרות שוטפת במדדים של 1.13%, וכן תוספת של 3.35% כחלק מהסכם פריסת ההתייקרות מחודש מאי אשתקד, שנחתם בין המחלבות למשרד האוצר ומשרד החקלאות, ערב ההתייקרות הקודמת".

במשרד הוסיפו כי "על פי הצו נבחנים תחשיבי המחירים לפי נוסחאות קבועות אחת לחצי שנה עד שנה, במסגרת מנגנון אוטומטי שאינו מצריך חתימת שרים ולוקח בחשבון את השינויים שחלו בתשומות העיקריות בייצור המוצרים בהתחשב בשינוי במדדי התשומות והמחירים. במאי 2023 הייתה אמורה להתרחש התייקרות של 16%, ובהסכם בין המחלבות לשר האוצר הוחלט למתן את ההתייקרות ל-9% ולפרוס את הפער על פני 3 שנים".

האינפלציה השנתית עלתה, כך גם מחירי הדירות

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עדכנה כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרץ ב-0.6%, מעבר לתחזיות, והקפיץ את האינפלציה השנתית ל-2.7% לעומת 2.5% בחודש שעבר. מחירי הדירות עלו ב-1% בפברואר.

בשכר הדירה החודשי, עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עלייה של 2.7% ועבור השוכרים החדשים נרשמה עלייה של 2.6%.

מחירי הדירות, שאינו חלק ממדד המחירים לצרכן, עלו ב-1.0%. בפילוח לפי מחוזות נרשמו עליות מחירים בכל המחוזות: ירושלים (0.7%), צפון (0.2%-), חיפה (1.3%), מרכז (0.5%), תל אביב (2.1%) ודרום (0.4%). מחירי הדירות החדשות נותרו ללא שינוי.

תגיות:יוקר המחיהעליית מחירי החלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה