חדשות בארץ

דובר צה"ל: "אי אפשר שלא להגיב למתקפה האיראנית וצריך להרוג את בכירי החמאס"

תא"ל דניאל הגרי התייחס לאפשרות שישראל תגיב על שיגורי הטילים מאיראן ויישר קו עם הצהרת הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, מאתמול. על עסקת החטופים אמר הגרי: "צריכים להמשיך לטפל וללחוץ על החמאס ולהרוג את הבכירים"

דובר צה"ל (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)דובר צה"ל (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)
אא

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס היום (שלישי) לתקיפה האיראנית ולתגובה האפשרית מצד ישראל. בריאיון ל"ישראל היום" ישיר הגרי קו עם הצהרת הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, מאתמול ואמר: "אי אפשר שלא להגיב למתקפה כזו, נפעל במקום ובזמן שנבחר, וכל דיבור על זה הוא מיותר".

כזכור, הלוי התייחס לתגובה הישראלית בעת סיור שערך אתמול בבסיס נבטים, שנפגע מארבעה טילים איראניים. הרמטכ"ל היה לגורם הרשמי הראשון שהצהיר כי ישראל תגיב על המתקפה כשאמר: "אנחנו מסתכלים קדימה. שוקלים את צעדינו והשיגור הזה של כל כך הרבה טילים, טילי שיוט וכטב"מים לשטח מדינת ישראל, יענה בתגובה".

הגרי הוסיף בריאיון כי "ביום שבת איראן תקפה את מדינת ישראל, ב-350 טילים בלתי מאוישים, כטב''מים, והרכיב המרכזי והמסוכן - 110 טילים בליסטיים, כל טיל 500 ק"ג חומר נפץ. הדבר הזה נעצר, איראן נכשלה בתקיפה שלה בזכות יכולות שנבנו במדינת ישראל לאורך שנים, הדבר הזה נעצר בזכות קרב הגנה בינלאומי היסטורי, קרב הגנה שבו טייסי חיל האוויר מפילים נחילי טילים ומונעים מהם לחדור לשטח מדינת ישראל".

לדבריו: "ביום שבת קואליציה אזורית של ארה"ב, בריטניה, צרפת ומדינות נוספות התאגדה ביחד באופן מושלם, בתכנון המבצעי, בסנכרון, בתיאום, באוויר בים וביבשה וביחד יירטו 99% מהאיום לפני שחדר לישראל. נכנסו ארבעה טילים בליסטיים שפגעו בנבטים ולא הסבו נזק, הטייסים ממשיכים להמריא משם. בזכות ההצלחה המבצעית שלנו בשבת יש לנו עכשיו אפשרויות רבות כיצד ואיך לפעול, אנחנו נפעל באופן הנכון, בזמן הנכון, וכל דיבור על העניין הזה הוא מיותר''.

בנוגע לעסקה לשחרור חטופים ולתשובה השלילית של חמאס אמר הגרי: "סינוואר רוצה עסקה בתנאים שלו, אנחנו במלחמה עם חמאס וזה ארגון טרור ולכן צריכים להמשיך לטפל וללחוץ עליו ולהרוג את הבכירים. זה ייקח זמן ואנחנו נגיע לכולם. סינוואר לא מבסוט, הוא מתחבא ורואה, ציפה שההתקפה האיראנית תהיה לטובתו. כרגע אנחנו צריכים לראות שהמאזן שלנו האזורי מתחזק כתוצאה מהפעולה בשבת וזה גם מחליש את חמאס. כל הפעולות שנעשה בעזה, בתמרון, בהרג הבכירים, צריכים לראות שהן מתנקזות לדבר אחד - השבת החטופים'".

תגיות:דניאל הגרימלחמת חרבות ברזלתקיפה איראנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה