חדשות בארץ

רשם העמותות: נפתח הליך פירוק של עמותת ״סיוע 48״ - חשד להעברת כספים לחמאס

יחידת העמותות ברשות התאגידים אישרה כי ההליך בוחן עדויות, לפיהן העמותה המקושרת למפגלת רע"מ העבירה כספים לארגונים בחו"ל, המקושרים לחמאס

יו"ר רע"מ מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יו"ר רע"מ מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

רשות התאגידים הודיעה היום (שלישי) כי החלה, באמצעות יחידת העמותות, לבצע בחינה בעניינן של עמותת "סיוע 48", המקושרת למפלגת רע"מ ומנוהלת על ידי בכיר במפלגה, ראזי עיסא, וכן נגד עמותה נוספת בשם "המעשים ההומניטריים", עם זיקה למפלגה. הממצאים שנאספו ברשות התאגידים העלו "חשד כבד" למימון טרור, שיתוף פעולה עם ארגוני טרור שהוצאו מחוץ לחוק, הלבנת הון, אי סדרים ועוד.

בהודעת הרשות נאמר כי "בעקבות ממצאים שנבדקו, עלה חשש כי העמותה האיסלאמית למען יתומים ונזקקים התנהלה בצורה שאיננה תקינה – בכלל זה, עולה חשש כי העמותה העבירה כספים או שיתפה פעולה עם ארגונים מחוץ לישראל שהוכרזו כארגוני טרור. כן עלה חשש לשימוש בנכסים שלא לקידום מטרות העמותה. לאור האמור, הודיעה היחידה לעמותה על התראה טרם נקיטה בהליכי פירוק בעניינה. כמו כן, החליטה רשמת העמותות לסרב לבקשת העמותה לקבל אישור ניהול תקין לשנת 2024".

לעמותת "סיוע 48" ניתנה אפשרות להגיב לממצאים המפורטים בדו"ח, וכן להתראה שניתנה, עד ליום 6.5.24. אם לא תעשה כן, רשות התאגידים תפנה לבית המשפט בבקשה למתן צו פירוק.

מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור, שערך את התחקירים נגד עמותת סיוע 48 ופנה בתלונה לרשם העמותות, נמסר בתגובה לדיווח: "ההחלטה לפתוח בפירוק עמותות רע"מ בשל תמיכתן בגופי טרור היא ניצחון היסטורי לפורום, אשר חשף לראשונה את הקשרים שבין רע"מ ומנסור עבאס לארגון החמאס. המחשבה שמפלגה אשר תומכת כספית בטרור נכנסה לפרלמנט בישראל, ואף היוותה בסיס להקמת ממשלה, צריכה להדאיג כל ישראלי. אנו מקווים שכעת פרקליטות המדינה, שב"כ ומשטרת ישראל ייכנסו לתמונה ויפעלו להעמדה לדין של כל גורמי העמותה, בהתאם לחוק המאבק בטרור".

יש לציין כי פרקליטות המדינה הגישה בחודש שעבר כתב אישום נגד אזרח ערבי ישראלי, רמי חביבאללה, אשר מיוחס לו בין היתר כי העביר סכומי כסף לעמותת "ח'יר אומה" בטורקיה השייכת לחמאס. על פי כתב האישום, הכסף הועבר דרך פעיל חמאס בשם עבד אל ג'אבר שלבי המתגורר בטורקיה ומנהל את העמותה החמאסית.

בכאן חדשות פורסם כי עמותת "סיוע 48", הזרוע החברתית של התנועה האסלאמית - שמפלגת רע"ם היא הזרוע הפוליטית שלה - העבירה סכומי עתק לעמותת החמאס בטורקיה דרך שלבי.

תגובת עמותת "סיוע 48": "ככל שידוע לנו, ועל פי בדיקות מתמידות שאנחנו מבצעים, עמותת 'חיר אומה' איננה עמותה מוכרזת מטעם משרד הביטחון. ההעברות נעשו בהתאם לחוק ולכללים באישור הרשויות והבנק. העמותה פעלה וממשיכה לפעול אך ורק לטובת הנזקקים ולפי החוק. ממשיכים בהענשת רע"ם ובמי שקשור אליה בשל עמדותיה הפוליטיות".

סיעת רע"מ הגיבה להודעת רשות התאגידים ומסרה כי "אותם גורמים שתדלקו ביודעין את החמאס במזוודות דולרים והפקירו את ביטחונם של כלל אזרחי ישראל, יהודים וערבים, טופלים עכשיו האשמות ושקרים בשביל לברוח מאחריותם לאסון ובגלל אינטרסים פוליטים ציניים. מאז שהחל המשא ומתן על כניסה אפשרית של רע"מ לקואליציה מתנהל נגדנו קמפיין מתמשך וארסי מצד גורמי ימין קיצוני, במטרה לסכל כל סיכוי להשתלבות הפוליטית של האזרחים הערבים במדינה".

בנוסף, ברע"מ ציינו כי "הדבר נעשה על גבה של עמותת סיוע הומניטרית שפועלת תוך ידוע ושיתוף פעולה עם כל הגורמים המוסמכים במדינה. אין לנו ספק כי העמותה תוכיח שפעלה כחוק".

סיעת עוצמה יהודית מסרה בעקבות הודעת רשות התאגידים כי "לא היינו מופתעים בכלל מהפרסומים על רע"מ. לא היינו צריכים עוד הוכחות כדי להבין ולדעת - מפלגת רע״מ ומנסור עבאס עובדים בשיתוף פעולה מלא עם עמותות מעודדי ותומכי טרור. זעקנו את זה כבר אז, כאשר בנט ולפיד הקימו איתם קואליציה, והיום כולם רואים שצדקנו. למפלגת רע"מ אין זכות קיום ולו ליום אחד נוסף בכנסת ישראל".

תגיות:רע"מעמותת סיוע 48

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה