חם ברשת

ד"ר לפיסיקה מהתעשייה הבטחונית על הויכוח ברשת: "היה נס, מעשה אלוקי"

לאור ויכוח שהתגלע ברשת סביב השאלה האם היה נס או לא בתקיפה האיראנית - ד"ר מרדכי אביטבול, ד"ר לפיזיקה בתעשייה הביטחונית, מעמיד דברים על דיוקם, ומבהיר: "אם זה לא מעשה אלוקי אז אני כבר לא יודע מה זה נס"

אא

ד"ר מרדכי אביטבול, מהנדס אלקטרואופטיקה וד"ר לפיזיקה מהאוניברסיטה העברית שעובד בתעשייה הביטחונית - שיגר הודעה לראש ישיבת שבי חברון הרב חננאל אתרוג, ובה הודה כי השבוע ראינו עין בעין את ניסי הקב"ה בתפארתם.

כך הוא כותב: "שלום הרב! ההרגשה שלי היא שבמוצאי שבת קרה פה משהו בסדר גודל של קריעת ים סוף. אני ד"ר לפיזיקה ועבדתי מספר שנים בתעשיה הבטחונית בארץ, בפרויקטים שהם עדיין חוד החנית של מדינת ישראל.

"כשאני מסתכל על מה שקרה במוצאי שבת ברמה המדעית - זה פשוט לא יכול לקרות. הסבירות שהכל, אבל ממש הכל, מסתדר, לא קיימת במערכות מורכבות כמו מערכות ההגנה שפעלו. הן לעולם, אבל לעולם, לא רק במדינת ישראל, טרם נוסו בזמן אמת".

מרוב הסקרנות ששלטה בו נוכח מה שראה - מאות טילים ששוגרו אלינו ורובם נוטרלו, הוא לקח עיפרון וצלל אל חישובים מתמטיים, כדי לנסות "לבדוק את הסבירות שתוצאה כזו תתממש: קרי-טעות אנוש או סטיה כלשהיא של פעולה אחת, אינה מתקזזת בפעולות מוצלחות אחרות, מכפיל את הסיכוי לטעות. עם כל הטכנולוגיות הגבוהות, הצפי היה לפריצה בהגנה על שמי מדינת ישראל".

ומהן מסקנותיו מהחישובים הללו? "גם אם היינו מקבלים הגנה של 90% זה היה בגדר של נס", הוא מדגיש. "מה שקרה זה שכולם, אבל כולם - הטייסים, מפעילי המערכות ומפעילי הטכנולוגיות פעלו כאיש אחד ברגע אחד באחדות כוללת. אם זה לא מעשה אלוקי אז אני כבר לא יודע מה זה נס. 

"זה יותר חד מהנצחון של מלחמת ששת הימים או מלחמת העצמאות, שם ניתן להסביר על פי הטבע. ההצלה שהתחוללה לעם ישראל במוצאי שבת היא פשוט בלתי אפשרית באופן טבעי. אני מאמין שהנס הזה הציל חיי אנשים רבים מעם ישראל. 

"אם מערכת ההגנה היתה נכשלת ביירוט מספר טילי שיוט, התוצאה היתה גוררת אותנו למערכה מאד מורכבת. אני לא הייתי מהמר שבפעם הבאה זה יעבוד ככה ללא השגחה אלוקית. ההוכחה הפשוטה לדבריי היא שמנהלי התעשיות הביטחוניות המפתחים ומייצרים את המערכות האלו, מבטיחים לא יותר מ 90% הצלחה.'כימי צאתך מארץ מצרים הראנו נפלאות', חג שמח", הוא מסכם. 

תגיות:פיסיקהמדהיםנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה