חם ברשת

שי גולדן בפוסט אמוני מרגש: "מרגיש זכות גדולה לקדש את שמו ברבים"

שי גולדן מגיב לאנשים שלדבריו מתנשאים עליו, היות שהוא אדם מאמין ש"גאה לקדש את שמו של הקב"ה בעולמו". "אני מאמין בהשם בכל עצם מעצמותיי ונושא אליו תפילה ועיניים מאמינות בכל יום מחיי"

אא

"צברתי שלושה תארים אקדמיים. הרציתי באוניברסיטאות ומכללות שונות במשך למעלה מעשור. כתבתי שמונה ספרים, ביניהם אחד שמצוי בתכנית הלימודים לבגרות, ומחזה שעלה על במת ״הבימה״. בכיתה ד׳ למדתי באוניברסיטה, ותוצאת מבחן האיי.קיו שעשיתי בגיל עשר גבוהה משמעותית ועוד קצת משל הרבה מאד אנשים שמתעליינים עליי ועל אמונותיי משום מה. כמו כן: אני נכון לכל אתגר אינטלקטואלי ואקדמי מול כל מי שחפץ בכך. אמרו מקום ושעה ואתייצב.

"וכן, אני אדם מאד מאד מאמין. בכל לבי ונפשי ומאודי. אני מאמין בהשם בכל עצם מעצמותיי ונושא אליו תפילה ועיניים מאמינות בכל יום מחיי. עיניים משוכנעות, מסורות, ואוהבות ללא תנאי וגחמה. ואני מרגיש זכות גדולה לקדש את שמו ותפארתו ברבים. למעשה, אני סבור שזו חובה שקיבלתי על עצמי עוד מגיל צעיר מאד ואין לי כוונה לנטוש אותה.

"וכל זה אינו לומר שאני מיוחד או עילוי, כי אם שההתנשאות הזאת, של אנשים שאינם מאמינים, על אנשים מאמינים, והפיכתם למטורללים נבערים - רחוקה מהאמת כמו המרחק של הטיעון הזה מפרס הנובל של ישראל אומן, יהודי ירא שמים וחובש כיפה. והוא רק אחד מני אינספור אנשים מבריקים שאמונתם היא נר לרגליהם.

"כמובן שאין שום חובה להאמין בקב״ה ולשאת אליו עיניים. אני סבור שה׳ אוהב את כל ילדיו, גם את אלה שמתנכרים לו ובזים למאמיניו. אבי, זכר יהודי דגול לברכה, איבד את ה׳ בשואה. כשראה אותי מתפלל בנעוריי בחדרי, תפילת יחיד, הפטיר הערה לגלגנית לעברי. אמרתי לו: 'אבא, אתה אולי לא מאמין באלוהים. אבל תדע שאלוהים מאמין בך'".

 

"קצת יותר כבוד לאנשים מאמינים בבקשה"

"אז אני מאמין באלוהים; מחובר לעומק לשורשי יהדותי ומורשתי ואמונתם של אבותיי, ואינני מרגיש פחות מערבי, משכיל, ליברלי, מפותח שכלית או רגשית, מאף אדם שמביט בלעג מתנשא אינטלקטואלית על אנשים מאמינים.

"וכן, אני גם מאמין בביאת המשיח. אני מאמין שיקום לעם היהודי מנהיג שיתקן אותו ויחזיר אותו לערכים המופלאים שהתורה מגלמת ואוצרת. וזו תהיה הגאולה של כולנו. ונשוב להיות האור שנבחרנו להיות, לכל העולם.

"אז קצת יותר כבוד לאנשים מאמינים, בבקשה.

"מרביתם נעדרי יוהרה לטעון שהאמת המוחלטת של החיים המשונים, רבי הרבדים והבלתי פתורים הללו שכולנו חיים כאן, במציאות שלא אחת נדמית כמו דמיון, מצויה בידיהם.

"יש אלוקים בשמים. ובארץ. ובמים. ובמים אשר מעל השמים. ויש גם אלוהים בלבי. ויש גם איזו מידה של שכל בין אוזניי. ויש לי כבוד גדול יותר לאדם מאמין מאשר לאדם שבז לו. וזה כבר מרכיב באישיותי שהוא בכלל אנושי, ולא תיאולוגי. ולשואלים ״האם אתה חוזר בתשובה?״ אני תמיד משיב: ״נולדתי בתשובה. אין לי שום צורך לחזור למה שאני מצוי בו מיום שדעתי עמי.

"ובתמונה: אדם משכיל".

***

והנה קצת תגובות מרגשות מהרשת:

תגיות:תפיליןשי גולדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה