חדשות בעולם

למכירה, במצב טוב: טילים איראנים שהופלו מוצעים למכירה ברשת. מה המחיר?

פעם, מודעות יד שנייה היו בעיקר עבור ריהוט וחפצי נוי, אבל היום - הטילים האיראנים מוצעים למכירה ברשת. בכמה תוכלו לרכוש אותם, והאם זה אמיתי?

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

כבר התרגלנו לכך שאתרי מכירות יד שנייה מוכרים כמעט הכל – החל מחפצי ריהוט ועד פריטים מוזרים שאפשר למצוא ברשת, אבל על זה בטח לא חשבתם: בימים האחרונים מוצעים למכירה באתרי יד שנייה בירדן טילים איראנים שהופלו בזמן התקיפה על ישראל. לפי פרסום בחדשות 12, במודעות הרבות אפשר למצוא טילים וחלקי טילים, שאמורים לשמש כמזכרת, תמורת סכומים נמוכים יחסית.

תחת הכותרת "טיל בליסטי איראני משומש במצב טוב למכירה", הוצגה מודעה אמיתית למכירה. במודעה אחרת נכתב כי "טיל בליסטי חד-פעמי למכירה במחיר אטרקטיבי". באחת המודעות אף נכתב כי מדובר ב"סוג א'".

המודעות המוזרות הובילו את העולם הערבי להגיב. "טיל איראני למכירה ב-100 דולר. הוא לא הורג אף אחד ולא פוצע אף אחד", כתב מוחמד. "לרגל חזרתי מהנסיעה, יש לי למכירה טיל משומש ללא ראש נפץ וללא מטען חבלה", כתב גולש אחר. במודעה אחרת נכתב: "טילים למכירה כרגע. סוג: טיל בליסטי, מוצא: איראן, מחיר: 200 דינר, זכות הרכישה היא באחריות הקונה. כך הפך ארסנל הטילים האיראני שבאמצעותו מאיימת טהראן על העמים והמשטרים הערביים לגרוטאות שנסחרות בשווקים. איראן, כמו החות'ים, חלשה יותר מקורי העכביש".

המכירה, שמתבצעת דווקא בירדן, אינה מקרית. הירדנים סייעו לישראל ליירט חלק מהטילים שאיימו לחדור לשטחה ונפלו במדינה. ממשלת ירדן אף הצהירה אתמול כי: "חלק מהעצמים המעופפים שחדרו אמש למרחב האווירי שלנו - יורטו כדי למנוע מהם לסכן את אזרחינו, יש שברים שנפלו בכמה מקומות מבלי שנגרם נזק משמעותי".

ירדן אמנם זכתה לביקורת על שיתוף הפעולה עם ישראל, אך שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, הבהיר אמש: "ניירט כל כטב"ם או טיל שיחדרו למרחב האווירי שלנו, בין אם יהיה איראני או ישראלי. האתגר כעת הוא למנוע הסלמה נוספת, הנטל מוטל על ישראל. הזהרנו שנתניהו ינסה ליצור עימות עם איראן כדי לגרור את ארה"ב ואת המערב למלחמה אזורית, כך שהפוקוס יעבור לכיוון איראן והעולם ישכח מעזה. לפנינו אתגר חדש, איך להתמקד שוב בעזה ולסיים את המלחמה".

 

תגיות:איראןטילטיל בליסטייד שנייהדירה למכירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה