חדשות בארץ

מקומם: ארגוני שמאל עתרו לבג"ץ לשפר תנאי כליאה של מחבלים

"האגודה לזכויות האזרח" עתרה לבג"ץ נגד השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. טוענת: "מפרוץ המלחמה המחבלים סובלים מתזונה חלקית וירודה. לא מסופקים להם פירות". היועמ"שית ביקשה משב"ס הבהרות

כלא גלבוע, ארכיון (צילום: Moshe Shai/FLASH90)כלא גלבוע, ארכיון (צילום: Moshe Shai/FLASH90)
אא

133 חטופים ישראלים מוחזקים בעזה על ידי ארגוני הטרור, שלא מספקים מידע על מצבם, אך מעדויות של חטופים ששוחררו התנאים בשבי הם בלתי נסבלים. בישראל לעומת זאת, יש מי שחושב על תנאי הכליאה של המחבלים.

"האגודה לזכויות האזרח בישראל" עתרה היום (שני) לבג"ץ נגד השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, וכן נגד מ"מ נציב שב"ס קובי יעקובי. בעתירה נטען כי "חלה הרעה בתנאי המחבלים בבתי הכלא, מפרוץ המלחמה".

במסגרת העתירה, דורשים העותרים מבית המשפט להוציא צו על תנאי לשב"ס שינמק מדוע המחבלים בבתי הכלא אינם מקבלים אוכל ואפשרות לקנות בקנטינה כמו אסירים פליליים. בנוסף נטען כי "המחבלים סובלים מתזונה חלקית וירודה וכמויות המזון שמסופקות להם מועטות ביותר, הם מקבלים מעט מאד ירקות טריים וכלל לא מסופקים להם פירות".

ב"אגודה לזכויות האזרח"' הוסיפו כי "גם הבשר שמסופק למחבלים מועט ביותר ובדרך כלל הם מקבלים בשר מעובד. האסירים הביטחוניים מדווחים על ירידה דרסטית במשקל, על תחושת רעב קבועה ועל פגיעה בבריאותם. להזנתם הלקויה ולהפלייתם לעומת האסירים הפליליים במזון המסופק להם אין כל בסיס ביטחוני. מהתבטאויות של נציגי שב"ס בעניין זה עולה בבירור, כי מדובר במדיניות מכוונת שנועדה לנקמה ולענישה קולקטיבית". המשרד לביטחון לאומי טרם הגיש תגובה לעתירה.

יש לציין כי בשבוע שעבר המשנה ליועמ"שית, עו"ד שרון אפק, שיגר מכתב לשב"ס שבו ביקש הבהרות משב"ס על תנאי כליאתם של אסירים ביטחוניים בכלא בישראל. אפק דרש לקבל הבהרות משפטיות על תנאי כליאתם של האסירים הביטחוניים, ובין היתר על ביקורים, משך היציאה לחצר, התאורה בתאים והאוכל שניתן להם. במכתב נכתב: "החזקתם של כלל הכלואים שבמשמורת שב"ס צריכה להיעשות בהתאם להוראות הדין".

השר בן גביר הגיב למכתב בחשבון ה-X שלו: "היועמ"שית בהרב מיארה מתנהלת כאילו היא לא גרה במדינת ישראל ולא ראתה מה אותם מחבלים ארורים עשו לנו ב7.10.  ניתוק עמוק מהעם אך לא מפתיע. צר לי לאכזב אותה, אבל זה לא ירתיע אותי. אמשיך להחמיר את תנאיהם במסגרת החוק ולהקשיח אותם אף יותר. נגמרו הימים בהם מחבלים חגגו בבתי הכלא".

תגיות:מעצר מחבליםעתירה לבג"ץמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה