חדשות בארץ

היהודים הרפובליקנים והדמוקרטים דורשים מהקונגרס לאשר סיוע לישראל

בצעד נדיר התאחדו ראשי השדולות היהודיות של שתי המפלגות בארה"ב, ודרשו מחברי הקונגרס להפסיק לעכב את אישור הסיוע: "ההיסטוריה לא תסלח על כישלונו של הקונגרס לפעול"

בניין הקונגרס בוושינגטון (צילום: שאטרסטוק)בניין הקונגרס בוושינגטון (צילום: שאטרסטוק)
אא

ראשי השדולות היהודיות של שתי המפלגות בארה"ב, הדמוקרטית והרפובליקנית, פרסמו היום (שני) פנייה לקונגרס, בדרישה לאשר את חבילת הסיוע לישראל, לאחר מתקפת הטילים של איראן. כך דווח ב"ישראל היום". בארה"ב הגדירו את הצעד "נדיר", שכן השדולות הפוליטיות היריבות לא מרבות לשתף פעולה.

מנכ"ל "הקואליציה היהודית הרפובליקנית" (RJC) מאט ברוקס, ומנכ"ל "הרוב הדמוקרטי בישראל" (DMFI), מארק מלמן, הצהירו לתקשורת האמריקנית כי "לא תמיד רואים דברים עין בעין. אבל היום אנחנו מאוחדים בגינוי המתקפה הבלתי מוצדקת, חסרת ההבחנה והבלתי מידתית של איראן נגד אזרחים ישראלים. איראן מנהלת מלחמה נגד ישראל כבר שישה חודשים באמצעות שלוחים כמו חמאס וחיזבאללה. אתמול איראן עשתה מלחמה ישירה נגד ישראל".

שני הארגונים פנו לראשי הקונגרס וביקשו לאשר את חבילת הסיוע לישראל, שמתעכבת כבר חצי שנה, בגלל מחלוקות פוליטיות פנימיות בארה"ב.

מלמן וברוקס הוסיפו בפנייתם: "אנחנו מסכימים שלקונגרס יש תפקיד חשוב כרגע. הנשיא ביידן, יושב ראש בית הנבחרים ג'ונסון, מנהיג הרוב בסנאט שומר, מנהיג המיעוט בסנאט מקונל, ומנהיג המיעוט בבית הנבחרים ג'פריס - כולם תומכים בסיוע הדרוש לישראל. דמוקרטים ורפובליקנים בסנאט התאחדו לפני חודשים כדי להעביר את הסיוע הזה. הרוב הדמוקרטי לישראל והקואליציה היהודית הרפובליקנית מאמינים כי בית הנבחרים חייב להעביר גם את תוספת החירום, כדי שתיחתם על ידי הנשיא. ההיסטוריה לא תסלח על כישלונו של הקונגרס לפעול".

תגיות:הקונגרס האמריקניהשדולה היהודית בארה"בסיוע לישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה