חדשות בארץ

כטב"ם יורט בדרכו לישראל; מחבל חוסל בשכם

חיל האוויר ירט את הכטב"ם שנע לכוון ישראל ממזרח. אמש יורט כטב"ם נוסף ששוגר מתימן לעבר אילת. צה"ל פועל בשכם והכוחות ניהלו חילופי אש עם מחבלים. פיגוע סוכל בצומת המנגלים

מטוס קרב בפעילות (צילום: דובר צה"ל)מטוס קרב בפעילות (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל עדכן כי במהלך הלילה (בין ראשון לשני) מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כטב"ם, שעשה את דרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח. עוד נמסר כי "הכלי היה במעקב על ידי כוחות צה"ל, לא היווה איום ולא הופעלו התרעות בהתאם למדיניות. אין נפגעים ולא נגרם נזק".

(צילום: דובר צה"ל)

מדובר בירוט שני בתוך מספר שעות, לאחר שאמש יורטה מטרה עוינת ביםה אדום ששגורה קרוב לוודאי מתימן ועשתה דרכה לאילת. צה"ל אישר כי מערכת "כיפה ימית" יירטה את המטרה.

על פי צה"ל, "כוחות זרוע הים וחיל האוויר זיהו מטרה אווירית חשודה שהגיעה למרחב האווירי של מדינת ישראל ממרחב ים סוף. ספינת טילים של זרוע הים יירטה בהצלחה את המטרה, שהייתה במעקב על ידי צה"ל ולא היוותה איום. לא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות".

צה"ל הודיע: הוסרו הגבלות פיקוד העורף שאוסרות על פעילות חינוכית

דובר צה"ל עדכן כי בתום הערכת מצב שבוצעה, הוחלט להסיר הבוקר את המגבלות שהוטלו בימים האחרונים בעקבות המתקפה האיראנית. כחלק ממדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף, שהייתה אמורה להיות בתוקף עד מחר בשעה 23:00, אך כעת בוטלה, היה איסור על פעילות חינוכית, כולל הקייטנות שתוכננו לחופשת הפסח, והיו מגבלות על התקהלויות.

מחבלת נוטרלה בצומת המנגלים

חשודה כמחבלת הגיעה הבוקר עם סכין ותיק חשוד לצומת המנגלים, תוך כדי שהיא מתקדמת לעבר כוחותינו, שמיד ביצעו נוהל מעצר חשוד שבמהלכו היא נעצרה. מצה"ל נמסר כי אין נפגעים לכוחותינו ולג נגרם נזק.

כוחות צה"ל נכנסו הלילה לשכם לביצוע מעצרים של מבוקשים. במקום התפתחו חילופי אש, ולפי דיווחים פלסטיניים הכוחות כיתרו את אחד הבתים בעיר, וחמוש אחד נהרג מאש צה"ל.

המשטרה אישרה בצהריים כי מסתערבי מג"ב איו"ש חיסלו מחבל ועצרו מבוקש בפעילות לסיכול טרור בשכם. המסתערבים פעלו באזור עם כוחות צה"ל בהכוונה מודיעינית של שב"כ. כשהגיעו המסתערבים לביתו של המבוקש, אשתו טענה שהוא לא בבית. בעזרת כלב טקטי איתר הכוח את המבוקש ועצר אותו.

במהלך הפעילות, התפתחו במקום הפרות סדר אלימות ומחבל שהשליך מטען נפץ לעבר כוחות הביטחון חוסל בירי על ידי המסתערבים. בנוסף, מפר סדר אחר נורה ברגלו אחרי שסיכן את ביטחון הכוח. אין נפגעים בקרב הכוחות. 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלסיכול טרורירוט כטב"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה