חדשות בארץ

דובר צה"ל בהודעה דרמטית: "לימודים וטיולים מבוטלים, עשרות מטוסים באוויר"

צה"ל פרסם הנחיות של פיקוד העורף ואסר על קיום פעילות חינוכית. הוגבלה ההתקהלות בכל הארץ. עשרות שיגורים אל יישובי הצפון, חייל מילואים נפצע באורח קשה. ברצועה הושמדו משגרים שכוונו אל מרכז הארץ

כיפת ברזל, ארכיון (צילום: Flash90)כיפת ברזל, ארכיון (צילום: Flash90)
אא

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הודיע הערב (מוצאי שבת) כי בצל ההיערכות לתקיפה איראנית, נערכה הערכת מצב בצמרת צה"ל ובשיתוף גורמי הביטחון. בעקבותיה, פיקוד העורף פרסם הנחיה חדשה לפיה: "החל ממחר אין כל פעילות חינוכית, כולל הקייטנות שתוכננו לחופשת הפסח. החל מהלילה: הגבלת התקהלות של עד אלף איש באזורים שעד כה הוגדרו כירוקים". דובר צה"ל הוסיף כי "עשרות מטוסים ערוכים ומוכנים בשמיים".

כמו כן, הגרי עדכן כי "בשעה 6:00 בבוקר נתקף את ההנחיה שוב. נדרשות ערנות, דריכות ואחריות. מתחילת המלחמה התמודדנו עם מגוון האיומים ששוגרו לכאן על ידי שלוחותיה של איראן מהאזור. ידענו להפעיל את מערכות ההגנה וההתקפה שלנו בהתאם. טייבנו אותן, כך שיהיו טובות אף יותר. צה"ל במוכנות מלאה. מערכי ההגנה וההתקפה של חיל האוויר נמצאים בדריכות ועשרות מטוסים נמצאים בשמיים. אנחנו מקיימים הערכת מצב עם השותפות האסטרטגיות שלנו, בראשן ארה"ב, ומקיימים איתן תיאום הדוק. יש לנו מערך הגנה אווירי מצוין, אך עם זאת ההגנה אינה הרמטית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב בקריה בתל אביב, בסיומה מסר הצהרה קצרה: "אזרחי ישראל, בשנים האחרונות, וביתר שאת בשבועות האחרונים, ישראל נערכת לאפשרות של תקיפה ישירה מאיראן. מערכות ההגנה שלנו פרוסות, אנחנו ערוכים לכל תרחיש, הן בהגנה והן בהתקפה. מדינת ישראל חזקה, צה"ל חזק, הציבור חזק".

נתניהו הוסיף: "אנחנו מעריכים את ההתייצבות של ארה"ב לצידה של ישראל, וכן את התמיכה של בריטניה, צרפת ומדינות רבות אחרות. קבעתי עיקרון ברור - מי שפוגע בנו, אנחנו פוגעים בו. אנחנו נגן על עצמנו מכל איום ונעשה זאת בקור רוח ובנחישות. אני יודע שגם אתם אזרחי ישראל שומרים על קור רוח. אני קורא לכם לשמוע להנחיות פיקוד העורף. יחד נעמוד, ובעזרת ה' - יחד נתגבר על כל אויבנו".

שר הביטחון יואב גלנט אמר לאחר סיום הדיון הביטחוני כי "אנחנו עוקבים מקרוב אחר מתקפה מתוכננת של איראן ושלוחיה כנגד מדינת ישראל. בימים האחרונים תגברנו את המערך ההגנתי שלנו ואת המערך ההתקפי שלנו, אנחנו נחושים לנקוט בכל דרך על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל. הוספנו יכולות חדשות – ביבשה, באוויר, בים, במודיעין, בתוך מדינת ישראל וביחד עם השותפים שלנו, ובראשם ארה"ב. איראן היא מדינת טרור, העולם נחשף לזה עכשיו יותר מתמיד. אנחנו נחושים להגן על אזרחנו כנגד הטרור הזה ונמצא את הדרך להגיב לו. אני מבקש מאזרחי ישראל להישמע להוראות צה"ל ולפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף".

כטב"ם התפוצץ בחניתה, חבר כיתת הכוננות נפצע קשה

במהלך סוף השבוע שיגר החיזבאללה עשרות רקטות ומספר כטב"מים לעבר הגולן ויישובי קו העימות. זוהו למעלה משמונים שיגורים. מרביתם יורטו.  

כטב"ם נפץ התפוצץ ביישוב חניתה וכתוצאה מכך חבר כיתת כוננות נפצע באורח קשה. דובר צה"ל עדכן כי מדובר בחייל צה"ל במילואים, חבר כיתת הכוננות בקיבוץ. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.

(צילום: דובר צה"ל)

בתגובה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במקביל, בארבעה מרחבים שונים, שורת מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. במסגרת התקיפה הותקפו מבנים צבאיים במרחבים חולא ובית ליף, ושתי מפקדות של הארגון במרחבים אל עדייסא וא-טייבה.

תקיפה נרחבת ברצועה

צה"ל פיזר אתמול כרוזים בשמי רפיח עם תמונות של 35 מהחטופים והכיתוב: "הסתכלו היטב סביבכם, ייתכן שהחטופים נמצאים קרוב אליכם. אם אתם רוצים לשמור על משפחותיכם ולהבטיח את עתידכם, אל תהססו, ציידו אותנו בכל פריט מידע בנוגע לחטופים או למי שמחזיק בהם".

אתמול שוגרו שלוש רקטות לעבר העיר שדרות ובתגובה כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי את אזור השיגור ברצועת עזה. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו שלושה משגרים בהם היו כ-20 רקטות מוכנות לשיגור למרכז הארץ.

לפי הודעת דובר צה"ל, "לאורך היממה האחרונה, במספר מטסי תקיפה ממוקדים, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו יותר מ-30 מטרות טרור ברחבי הרצועה, בהם תשתיות טרור, מבנים צבאיים ומשגרי נ"ט".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלהאיום האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה