חדשות בארץ

בן 14 נרצח בפיגוע סמוך ליישוב מלאכי השלום

גופתו של הנער בנימין אחימאיר, שנעלם בשישי בבוקר לאחר שיצא לרעות צאן, אותרה בסיוע רחפן של צה"ל. כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר המחבלים. עימותים בין מתיישבים לפלסטינים באזור

בנימין אחימאיר הי"ד (צילום: משטרת ישראל)בנימין אחימאיר הי"ד (צילום: משטרת ישראל)
אא

בתום יממה מורטת עצבים שהחלה בשישי, עם קבלת ההודעה על היעלמותו במרחב בנימין של הנער בנימין אחימאיר, גופתו אותרה היום (שבת) לא הרחק מהיישוב ממנו יצא, מלאכי השלום. הגופה אותרה על ידי רחפן של צה"ל, שסייע לכוחות המשטרה והצבא שחיפשו אחר הנער. השב"כ פתח בחקירת האירוע וקבע כי מדובר ברצח על רקע לאומני.

התחקיר הראשוני העלה כי הנער יצא לרעות צאן ובשלב מסוים, בצהריים, הכבשים חזרו ליישוב ללא הרועה. קרוביו הודיעו על היעלמותו וכוחות גדולים זרמו למרחב והחלו בסריקות. איכון מכשיר הסלולר הראה כי הנער נמצא באזור.

באישור רבנים החיפושים נמשכו לכל אורך השבת, ואכן בסיוע הרחפן היא אותרה בקרבת היישוב ממנו יצא. לצד הגופה נמצאו חפצים אישיים שלו, שנמצאים בחקירת המחלקה לזיהוי פלילי. בזריה אותר כליה רצח וכן ממצאים המצביעים כיצד נרצח. במסגרת המצוד אחר המחבלים כוחות צה"ל כיתרו את הכפרים הפלסטינים דומא ואל-מורייר.

בעקבות הפיגוע מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הרצח המתועב של הנער בנימין אחימאיר הי״ד הוא פשע חמור. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו. כוחות צה"ל ושב"כ נמצאים במרדף נרחב אחר הרוצחים הבזויים, וכל מי ששיתף עמם פעולה. אנחנו נגיע אל הרוצחים וסייעניהם כפי שאנחנו עושים עם כל מי שפוגע באזרחי מדינת ישראל. צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל מחוז ש"י מבצעים פעילות מבצעית ומודיעינית עצימה בכל המרחב ובכפרים הפלסטינים. אני קורא לכל אזרחי ישראל לאפשר לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם באין מפריע, כדי שנוכל לבוא חשבון עם הרוצחים המתועבים וסייעניהם במהרה".

עימותים בין מתיישבים לפלסטינים – דווח על נפגעים משני הצדדים

לאחר מציאת הגופה החלו עימותים אלימים בין מתיישבים ביו"ש לבין פלסטינים בכפרים שבקרבת היישוב מלאכי השלום. על פי דיווחים פלסטינים, רכבים הועלו באש בכפר דומא. סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא דיווחה על הרוג ושישה פצועים מירי.

דובר צה"ל מסר כי "בשעות האחרונות התפתחו עימותים בין אזרחים ישראליים לפלסטינים במספר מוקדים באזור יהודה ושומרון, במהלכם המשתתפים יידו אבנים וביצעו ירי. עשרות ישראלים ופלסטינים נפגעו באורחים שונים. כוחות רבים של צה"ל ומג"ב נערכו במרחבים השונים והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. לצד הכוחות הפרוסים במרחב, הוחלט על תגבור של מספר פלוגות של צה"ל וכוחות מג"ב נוספים. כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבלים שרצחו את בנימין אחימאיר".

שר הביטחון יואב גלנט ספד לנער שנרצח ומסר כי הוא "כואב את מותו של הנער, שנרצח בדם קר בידי מחבל שפל". גלנט הדגיש כי "מערכת הביטחון תגיע אל הרוצח ותמצה איתו את הדין, כפי שעשינו עם כל מחבל ורוצח. אני פונה לציבור, תנו לכוחות הביטחון לפעול במהירות במצוד אחר המחבלים - פעולות נקם יקשו על לוחמינו במשימתם - אסור לקחת את החוק לידיים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס אף הוא לפיגוע ולעימותים: "ליבנו דואב בכאב על הירצחו של בנימין, רק בן 14, שחייו נגדעו על ידי בני עוולה. בשעה קשה זו אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו, אוהביו ואהוביו. אני מבקש לחזק את כוחות הביטחון הפועלים בנחישות בהגנה על אזרחי ישראל ובמיוחד בימים ולילות מתוחים אלו ובתנאים מורכבים מאוד. על אף שהלב דואב ועל אף הכאב והכעס, אסור לאף אחד להפר את החוק ולנהוג באלימות. צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל יגיעו אל הרוצחים המתועבים בהקדם, כפי שהם מוכיחים פעם אחר פעם, והם ייענשו במלוא החומרה".

תגיות:פיגועבנימין אחימאירמלאכי השלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה