חדשות בארץ

חדשות השבת: ישראלי נפצע קשה מפיצוץ כטב"ם בחניתה; איראן השתלטה על ספינה בבעלות ישראלית חלקית

נער בן 14 נרצח בפיגוע בבנימין, מצוד אחר המחבלים. בית המשפט הפדרלי בארגנטינה קבע כי הפיגועים בשגרירות ישראל ב-1992 ובבניין הקהילה היהודית ב-1994, בוצעו על ידי חיזבאללה

אא

מצוד אחר מחבלים שרצחו נער בן 14, סמוך למאחז מלאכי השלום בשומרון - גופת הנער, בנימין אחימאיר הי"ד, נמצאה בשבת בצהריים לא הרחק מהיישוב, בסריקה אווירית של צה"ל. החיפושים אחריו החלו יממה קודם, לאחר שלא שב ממרעה כבשים. מחקירת השב"כ עולה כי מדובר ברצח על רקע לאומני. צה"ל מכתר את הכפרים הפלסטינים אל-מורייר ודומא.

חבר כיתת כוננות נפצע קשה מהתפוצצות כטב"ם ביישוב חניתה - דובר צה"ל הודיע כי כתוצאה מנפילת כטב"ם נפץ היום במרחב חניתה, נפצע באורח קשה חייל צה"ל במילואים, חבר כיתת הכוננות בקיבוץ. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.

בתגובה לשיגורן של עשרות רקטות בסוף השבוע אל יישובים בצפון, תקף צה"ל במספר גלים בדרום לבנון, השמיד עמדות שיגור ותשתיות טרור.

איראן השתלטה על ספינה בבעלות ישראלית חלקית - כוחות קומנדו איראניים השתלטו בסוף השבוע על הספינה MSC ARIES, ששטה תחת דגל פורטוגל ונמצאת בבעלות חלקית של איש העסקים הישראלי אייל עופר. הממשל בטהרן הודיע כי הספינה הועברה לשטח איראני.

האיראניים השתלשלו אל הספינה ממסוק, בשעה ששטה במיצרי הורמוז לא הרחק מאיחוד האמירויות. על הספינה, לפי דיווחים, לא נמצאים ישראלים. דובר צה"ל: "איראן תישא בהשלכות אם תבחר להסלים את המצב עוד יותר. הגברנו מוכנות להגנה, מוכנים גם להגיב". ישראל קראה הערב לאיחוד האירופי לסווג את משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור.

ארגנטינה: חיזבאללה ביצע את הפיגוע בשגרירות ישראל ב-1992, במימון איראן - בית המשפט הפדרלי של ארגנטינה קבע כי הפיגועים בשגרירות ישראל ב-1992, ובניין הקהילה היהודית AMIA ב-1994, בוצעו במימון ובתמיכה איראנית.

בהחלטה הודגש כי חיזבאללה ביצע את הפיגועים, ואיראן כונתה "מדינת טרור". בנוסף, הפיגוע בבניין הקהילה היהודית תואר בפסק הדין כפשע נגד האנושות. יש לציין כי עד היום, למרות שזהות מבצעי הפיגוע ידועה, כמו גם זהות השולחים, איש לא נעצר ולא הועמד לדין.

נתוני לחימה: מעל לשלושת אלפים רקטות נורו לעבר שטח ישראל - על פי נתונים של מערכת הביטחון, מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל", בשבת של שמחת תורה, שוגרו 3,100 רקטות ופצצות מרגמה לישראל. לשם השוואה, בכל מלחמת לבנון השנייה שוגרו 4,400.

90% מהרקטות נורו על ידי חיזבאללה והיתר על ידי גורמים פלסטינים אחרים. כמו כן, חיזבאללה ירה כ-240 פצצות עתירות משקל, שנעות בין 100 ל-500 ק"ג וגורמות נזק כבד. פצצות אלו הן שהשמידו את מפקדת אוגדת הגליל בבירנית.

בנוסף, חיזבאללה שיגר לפחות 700 טילי נ"ט שפגעו לא רק ביישובים ובמוצבי צה"ל בצפון, אלא גם בבסיסים כמו יחידת הבקרה האווירית במירון.

מועצת הביטחון: אין הסכמה בנוגע לבקשה הפלסטינית לחברות מלאה באו"ם - החברות במועצת הביטחון של האו"ם לא הגיעו להסכמה בנוגע לבקשת הרשות הפלסטינית לחברות מלאה בארגון. כך הודיעה נשיאת המועצה, שגרירת מלטה ונסה פרייזר, שציינה כי "שני שליש" מהמדינות הביעו תמיכה בבקשה הפלסטינית, מבלי לציין את שמן. עם זאת, דרושה הסכמה פה-אחד של כל חברות המועצה עבור קבלת בקשת הפלסטינים. לפי מקורות דיפלומטיים, הצבעה בנושא עשויה להתקיים ב-18 באפריל.

האיחוד האירופי הטיל סנקציות על חמאס והג'יהאד האיסלאמי - בהחלטת האיחוד נקבע כי הזרוע הצבאית של חמאס, בדגש על כוחות הנוח'בה, וכן הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, ביצעו "זוועות" בתקיפה על יישובי העוטף בישראל.

הסנקציות כוללות הקפאת נכסים ואיסור העברת כספים. במקביל, גם משרד האוצר האמריקני הודיע על סנקציות משלו, על דובר חמאס ומנהיגי יחידת המל"טים של ארגון הטרור. החמאס והג'יהאד האיסלאמי הוגדרו בעבר באיחוד האירופי כארגוני טרור. כעת הוחלט להטיל סנקציות ספציפיות על הזרועות הצבאיות של הארגונים - גדודי עז א-דין אל-קסאם של חמאס וגדודי אל-קודס של הג'יהאד האיסלאמי. הסנקציות כוללות גם איסור כניסה למדינות החברות באיחוד.

כזכור, בחודש שעבר המועצה האירופית, השייכת לאיחוד, גינתה את חמאס בצורה חריפה על המתקפה בשמחת תורה, תוך הכרה בזכותה של ישראל להגן על עצמה בהתאם לחוק הבינלאומי. המועצה קראה גם לשחרור מיידי של כל החטופים המוחזקים בעזה, ללא תנאים.

משאיות סיוע לרצועה החלו לעבור דרך המעבר החדש - דובר צה"ל אישר כי "בהתאם להחלטת הדרג המדיני, בתיאום צה"ל ומתפ"ש, הוכנסו אתמול לראשונה מספר משאיות סיוע ראשונות, הכוללות מזון, דרך המעבר הצפוני לרצועה".

המדובר במעבר מיוחד שהוקם בסמוך ליישוב זיקים, והוא פועל בנוסף למעברי כרם שלום וניצנה, מהם נכנס סיוע לרצועה מזה כחודשיים. גם במעבר זיקים עוברות המשאיות בידוק ביטחוני, על ידי גורמי הביטחון של רשות המעברים היבשתיים של משרד הביטחון.

מזג האוויר לתחילת השבוע - מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. בשעות הצהרים יתכן גשם מקומי קל בעיקר בהרי הצפון והמרכז. ביום שני יהיה מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. בשעות הצהרים יתכן גשם מקומי קל בעיקר בהרי הצפון והמרכז, וקיים חשש קל לשיטפונות בנחלי המזרח.

תגיות:חדשות סוף השבועמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה