חדשות בארץ

דובר צה"ל: "אין שינוי בהנחיות לעורף, ערוכים"

תא"ל דניאל הגרי מסר הצהרה לתקשורת, הודיע כי צה"ל דרוך והוסיף: "תקיפה איראנית תוכיח שכוונתה הסלמה. ההגנה שלנו טובה - אבל לא הרמטית". ארה"ב קירבה לחופי ישראל את נושאת המטוסים "אייזנהאואר"

תא"ל דניאל הגרי (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)תא"ל דניאל הגרי (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת והתייחס לאיום האיראני ולהערכות הצבא והעורף.

על היערכות לתקיפה מאיראן אמר: "אין שינוי בהנחיות לתושבים. אנחנו ערוכים לכל תרחיש גם עם השותפות שלנו. אנחנו נמצאים בדריכות ומוכנות גבוהה למגוון תרחישים ומקיימים הערכת מצב שוטפת. במשך שנים איראן מחמשת את שלוחיה לתקוף את מדינת ישראל, ותקיפה איראנית תוכיח את כוונותיה להסלים את המזרח התיכון ולהפסיק להסתתר".

הגרי הוסיף: "בחודשים האחרונים שיפרנו את יכולות התקיפה שלנו ונדע לפעול היכן שנדרש. יש לנו יכולת הגנה רב שכבתית שהוכיחה את עצמה, אבל ההגנה לעולם אינה הרמטית. מדינת ישראל נתקפת ביכולות איראניות מתימן, עיראק וסוריה כמעט כל יום. ההגנה שלנו מיירטת את האיומים האלה, ועדיין אנחנו ערוכים במוכנות גבוהה גם בהגנה וגם בהתקפה, ונדע להגיב לכל איום".

בחדשות 12 דווח כי אנשי פיקוד העורף נפגשו בימים האחרונים עם ראשי רשויות וביקשו מהם להיערך לאפשרות של תגובה איראנית בימים הקרובים. בפיקוד העורף ביקשו מהרשויות "להיערך בשקט בלי לייצר פאניקה". מדובר בבקשה לנקוט באמצעי זהירות שנוגעים לתחומי העירייה ומקלטים ציבוריים.

בארה"ב דווח כי שליח ארה"ב למזרח התיכון, ברט מקגורק, העביר אתמול מסר לשר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, באמצעות שרי החוץ של סעודיה, איחוד האמירויות, קטאר ועיראק. נאמר בו שלאמריקנים יש מחויבות להגן על ישראל, שמצידה עלולה לפגוע באיראן בשטחה אם תותקף. דברים מפורשים בעניין אמרו גם הנשיא ג'ו ביידן ושר החוץ שלו אנתוני בלינקן.

מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב נחת בארץ ונפגש עם הרמטכ"ל

מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, הגנרל מייקל קורילה, נחת היום בישראל ונפגש עם הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, במסגרת תיאום היערכות לאפשרות של תקיפה איראנית. השניים דנו בהיערכות ההתקפית וההגנה הרב-שכבתית של ישראל וארה"ב. מחר צפוי קורילה לפגוש את שר הביטחון יואב גלנט. היום הודיעה צבא ארה"ב כי נושאת המטוסים "אייזנהאואר" נעה לכוון חופי ישראל.

במערב מזהירים את איראן

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק התייחס לאיום האיראני על ישראל ואמר: "האיומים של איראן אינם מקובלים ואנו, כמו האמריקנים, תומכים לחלוטין בזכותה של ישראל להתגונן מפניהם". נשיא צרפת עמנואל מקרון הוסיף כי "הזהרנו את איראן שלא תתקוף את ישראל".

הסנאטור הרפובליקני טום קוטון התייחס לנושא בחשבון X שלו, וקרא לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן להעביר מסר לאיראן: "ישראל נמצאת תחת איום של מתקפה קרובה מאיראן. הנשיא ביידן צריך להזהיר את האייתוללות באופן מיידי שארצות הברית תגבה את ישראל עד הסוף, והתגמול האמריקני-ישראלי המשותף על כל מתקפה יהיה מהיר והרסני".

תגיות:דניאל הגריהאיום האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה