חדשות בארץ

אישום: פעילי דאע"ש הנחו צעיר ערבי ישראלי לבצע פיגוע הרעלה במי הכנרת

כתב אישום הוגש נגד תושב באקה אל גרבייה שהודה כי יצר קשר עם פעילי דאע"ש והונחה לתכנן פיגועי נפץ והרעלה. מיוחסות לו עבירות של מגע עם סוכן חוץ ומתן אמצעים לביצוע מעשה טרור

דגל דאע"ש (צילום: שאטרסטוק)דגל דאע"ש (צילום: שאטרסטוק)
אא

פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד פהמי כתאני (22) מבאקה אל-גרבייה. הנאשם הזדהה כחבר בארגון דאע"ש, יצר קשר עם פעילי הארגון וסייע במתן אמצעים לביצוע מעשי טרור.

על פי כתב האישום, משנת 2015, תמך כתאני באידיאולוגיה של דאע"ש היה חבר בקבוצות ובערוצי טלגרם שבהם שותפו תכני הארגון. לפני כחודשיים שלח כתאני סרטונים הקשורים לארגון המתעדים הוצאות להורג ובהמשך לכך רשם: "זה מה שנעשה ביהודים בקרוב מאוד... אני מכין את עצמי לצלם סרטון כזה אחרי שאתפוס כמה יהודים במלחמה הבאה". בנוסף, שלח תמונות בהן נראות גופות של חיילי צה"ל וכתב: "ראית את היצירתיות של ה-7 באוקטובר... כאשר הם נכנסו הם עשו עבודה מושלמת".

בנוסף, נטען כי במהלך 2023 נפגש כתאני עם אכרם עמאר ובילאל נסאסרה אשר פעלו על מנת להקים ארגון, שמטרתו ביצוע פיגועי טרור בשטח מדינת ישראל וביו"ש. במסגרת הקשר שוחחו אודות האפשרות כי כתאני יבצע פיגוע התאבדות בעצמו, ואף העלה את האפשרות להרעיל את מי הכנרת, על ידי כך שישים פגר באחד ממתקני שאיבת המים, מה שיביא להרעלת השותים מהם.

כתאני אף התכתב באמצעות הטלגרם עם פעיל דאע"ש וביקש קובץ המכיל הסבר כיצד לייצר מטעני חבלה. הפעיל שלח לכתאני קישור המכיל תכנים הקשורים לייצור מטעני חבלה ואמל"ח. לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל, שוחח כתאני בצ'אט אפליקציית Discord. בשיחתו הביע כתאני, בין היתר, את גאוותו בפעילות ארגון הטרור חמאס, שמח על כך וציין שם כי עשו מעשה מרשים ביותר.

לנאשם מיוחסות עבירות של מגע עם סוכן חוץ ומתן אמצעים לביצוע מעשה טרור. הפרקליטות ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים נגדו.

תגיות:דאע"שאישוםפהמי כתאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה