חדשות בארץ

המחבל מטופל בבית חולים בישראל, הורה שכול: "להפסיק את הטיפול"

מחבל שנפצע קשה בעזה הועבר לטיפול בבית החולים הדסה, לאור המתיחות שנוצרה במקום הועבר לאסותא באשדוד והמשטרה מאבטחת. הורים שכולים: "שיטפלו בהם בבתי הכלא, החטופים לא מקבלים טיפול דומה"

אסותא אשדוד (צילום: Yossi Aloni/Flash90)אסותא אשדוד (צילום: Yossi Aloni/Flash90)
אא

הורים שכולים הביעו היום (חמישי) תרעומת על העובדה שמחבל מכוח נוח'בה, שנפצע בעזה, מטופל בבתי החולים בישראל וזוכה ליחס, כמוהו, לטענתם, לא זוכים לו החטופים.

המדובר במחבל שהועבר תחילה לבית החולים הדסה ושנודע דבר אשפוזו במרכז הרפואי, החלה מהומה שגרמה לבית החולים לבקש מגורמי הביטחון להעבירו למקום אחר. תחילה דווח שהמחבל הועבר למתקן צבאי שם שוהים מחבלים אחרים, אחר כך הוא הועבר לסורוקה בבאר שבע, אחר הצהריים נודע כי הוא מאושפז בבית החולים אסותא באשדוד.

מחשש שמתנגדים לאשפוז יגיעו למקום וינסו לפגוע במחבל או למנוע את הטיפול בו, הוצבו בבית החולים אנשי משטרה, בנוסף לחיילים שמאבטחים את המחבל. השוטרים, חלקם סמויים, מסיירים בבית החולים ומשגיחים על הנעשה.

הרצל חג'אג', אביה של שיר חג'אג הי"ד שנרצחה בפיגוע ב־2017, אמר בריאיון ב־103fm כי הוא זועם עקב אשפוזו של מחבל הנוח'בה בבית החולים. לדבריו, "מחבל זה מחבל, שום מחבל לא אמור להיכנס לבית חולים ישראלי. קיבלנו הודעה מצוות בית החולים שיש שם מחבל. אני הייתי באירוע הנצחה לשיר במכללת עזריאלי. החלטתי מהר לרוץ לשם, לא ידעתי כמה יהיו, מי יהיו. עלינו למחלקה, ואז בדיוק הביאו לו את הפינוקים של האוכל. הבנו ששם המחבל, צעקנו, היו שם שני חיילים ששומרים עליו, חדר לבד".

האב הוסיף כי "לא צריך בכלל להכניס אותו וגם בתנאים. אתם רוצים לטפל? בבתי הכלא. מישהו היום מטפל בחטופים שלנו בעזה? אלוהים יודע איזה עינויים הם עוברים שם. למה אנחנו צריכים להיות רחמניים? עשה פיגוע, הצליח לא הצליח, הוא לא יקבל טיפול - הבן אדם הזה ידע שהוא יתענה. המינימום של המינימום ובטח לא בבתי החולים שלנו הציבוריים על חשבון מיטות של אחרים".

לדעתו של חג'ג' שותפים עשרות הורים וקרוביהם של חיילים ונרצחים מהטבח בעוטף. הם שלחו הודעות למשרד הבריאות ודרשו לא לאפשר את המשך הטיפול בבית חולים.

מהמרכז הרפואי אסותא באשדוד נמסר כי "המחבל נמצא באחריות משרד הבריאות, הצבא ויתר גורמי הביטחון. אנחנו לא צד בעניין. בית החולים לא מכיר או מעודכן בנסיבות מעצרו של עציר זה או אחר, ובית החולים איננו צד היכן יטופל. ככל שיש שאלות בנושא - נכון לפנות למשרד הבריאות. אנחנו מטפלים כחלק מהמחויבות לשמירה על הדין המקומי והבינלאומי ומסיבות של אינטרסים ביטחוניים, המוגדרים על ידי מערכת הביטחון. בנוסף, לצוותי הרפואה מחויבות מקצועית ואתית ליתן טיפול למי שנזקק".

תגיות:טיפול רפואי במחבליםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה