חדשות בארץ

צה"ל פותח מעבר סיוע בזיקים; משפחות שכולות וקרובי חטופים חסמו את מעבר ניצנה

דובר צה"ל אישר כי על פי החלטת הקבינט יורחב הסיוע לרצועה, גם בסחורות שמגיעות לנמל אשדוד. מטרת המעבר בזיקים הוא להרחיק הפגנות נגד הכנסת הסיוע

מפגינים נגד הסיוע במעבר ניצנה (צילום: Erik Marmor/Flash90)מפגינים נגד הסיוע במעבר ניצנה (צילום: Erik Marmor/Flash90)
אא

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, הציג היום (חמישי) לתקשורת הזרה את התוכנית להרחבת הסיוע ההומניטרי עבור תושבי רצועת עזה. "האמצעים החדשים כוללים את המעבר היבשתי עם ירדן, שאנחנו מצפים ש-50 משאיות סיוע יעברו דרכו היום. בהתאם להחלטת הקבינט עבדנו ביחד עם שותפים בינלאומיים להביא עוד סיוע דרך הים מנמל אשדוד, אחרי כן הוא יעבור לעזה. משמעות שילוב האמצעים החדשים היא שאנו מצפים שהממוצע היומי של המשאיות שנכנסות לעזה ומכילות אוכל, מים, תרופות וציוד הגנה יגדלו בהדרגתיות מ-350 ליום לסביבות 500 מידי יום" – הודעת הגרי.

כחלק מהרחבת התוכנית ההומניטרית שישראל אישרה, ייפתח מעבר צפוני חדש באזור זיקים לרצועת עזה תחת בידוק ישראלי. בצה"ל ציינו כי "המעבר ישמש כמסלול להעברת סיוע ישירות לצפון הרצועה ולהפחתת העומס בכרם שלום".

משפחות שכולות וקרוביהם של חטופים ציינו מנגד כי פתיחת המעבר החדש באזור זיקים נועד להקשות על הפגנות המחאה. המשפחות, ופעילי תנועת צו 9, מקיימות מזה מספר שבועות הפגנות במעברי ניצנה וכרם שלום נגד הכנסת הסיוע.

הבוקר הצליחו הפעילים לחסום את מעבר ניצנה לתנועת משאיות הסיוע, ומה שהן מכנות "האספקה לחמאס". כוחות משטרה ומג"ב ניסו לפנות את הפעילים, ובמקום התפתח עימות. בתנועת צו 9 ציינו כי "עם שבירת השיא השלילי של הכנסת מאות משאיות האספקה לחמאס, ללא כל תמורה, תנועת צו 9 מודיעה על גיוס חירום ותשוב לחסום את שיירות משאיות המוות למחבלי הנוחב'ה. כשהם מקבלים הכל, אין להם שום סיבה לחשוב על שחרורם הבנים והבנות שלנו שנאנקים בשבי".

התנועה פנתה אמש במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה שיפסיק באופן מידי את העברת הסיוע. במכתב כתבו אנשי צו 9: "אנו עוקבים בדאגה אחרי הדיווחים על מספר המשאיות הנכנסות לרצועת עזה והתיעודים שמפורסמים בימים האחרונים של חמושים משתלטים על המשאיות. בלי שנחתמה עסקה, בכל יום גדל הסיוע שאתה מעביר לחמאס. במצב הנוכחי, לחמאס לא יהיה שום אינטרס לעסקה, כי אם אתה נותן לו הכל בחינם - אין סיבה שהוא ייתן תמורה".

עוד הוסיפו: "מאות משאיות האספקה לרצועת עזה שנכנסים מדי יום אינן סיוע הומניטרי אלא אספקה מיידית וחמצן עבור ארגון הטרור הרצחני חמאס שנלחם בנו. ישנם דרכים רבות בהם ניתן לדאוג לעזתים שלא כוללות חיזוק של ארגון הטרור".

תגיות:סיוע לרצועהמעבר ניצנהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה