חדשות בארץ

גלנט: "האויב אף פעם לא יודע מה ההפתעות שאנחנו מכינים לו"; גנץ: "ניכנס לרפיח"

שר הביטחון יואב גלנט סייר בעמדת כיפת ברזל בצפון והתייחס לאיום האיראני. השר בני גנץ הצהיר כי ישראל תחזור גם לחאן יונס אם יהיה צורך בכך. משפחות שכולות: "לא לעצור את הלחימה"

גלנט בחמ"ל בצפון (צילום: דוברות שר הביטחון)גלנט בחמ"ל בצפון (צילום: דוברות שר הביטחון)
אא

שר הביטחון יואב גלנט סייר היום (רביעי) בסוללת כיפת ברזל בצפון הארץ, התייחס לאיום האיראני ולהמשך הלחימה מול חיזבאללה והחמאס. לדבריו, "מי שינסה לתקוף אותנו יתקל בהגנה חזקה, ומיד אחר כך בתגובה עוצמתית בשטחו. אנו מצטיינים בכך שהאויב אף פעם לא יודע מה ההפתעות שאנחנו מכינים לו".

גלנט הוסיף כי "במלחמה הזאת אנחנו מותקפים מיותר מזירה אחת, מכיוונים שונים. אנחנו נדע להגיב מהר מאוד בפעולה התקפית נחרצת אל שטחו של מי שיתקוף את שטחנו, לא משנה איפה זה, בכל המזרח התיכון. יש לנו את היכולת הזאת והחיבור והתגובה של מדינת ישראל היא מאוד מאוד יעילה, מאוד עצימה".

השר בני גנץ קיים היום הצהרה לתקשורת בשדרות, בסיום ביקור סיעתי בעיר. על הלחימה בחמאס אמר גנץ: "היא תארך זמן. נערים שנמצאים כעת בחטיבת הביניים, עוד ילחמו ברצועת עזה, כמו באיו"ש ומול לבנון. אבל האמת צריכה להיות ברורה, והראש צריך להיות זקוף על הישיגנו: מבחינה צבאית – חמאס מובס. לוחמיו מחוסלים או מסתתרים. יכולותיו נגדעות, ובמה שנותר נמשיך ונכה. הניצחון יבוא צעד אחר צעד. אנחנו בדרך אליו, ולא נעצור".

שלוש חטיבות של צה"ל יצאו השבוע מהרצועה והותירו בה רק את חטיבת הנח"ל. צה"ל עבר לתקיפות ממוקדות, בעיקר של חיל האוויר. צה"ל נימק את היציאה במעבר לשלב הבא של הלחימה, זה של פעולות מתוכננות. היציאה גררה ביקורת בעיקר ממשפחות שכולות וממספר שרים וחברי כנסת, בהם איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ.

על כך אמר גנץ: "אנחנו ניכנס לרפיח. אנחנו נחזור לחאן יונס. ואנחנו נפעל בעזה. בכל מקום שבו יהיו יעדי טרור – צה"ל יהיה. חופש הפעולה המבצעי שלנו בעזה – יישאר, ישמר וימומש".

בצל חיסול בניו של איסמאעיל הנייה, והעובדה שחמאס עשוי להשיב בשלילה להצעה הישראלית להפוגה תמורת שחרור חטופים, גנץ הצהיר כי "עלינו לזכור, אנחנו נמצאים בקרב של נחישות לאומית – ואנחנו נהיה יותר נחושים מאויבינו. משום שאנחנו בלחימה ארוכה, עלינו להסתכל על זירת המלחמה באופן רחב. הצורך הדחוף ביותר מוסרית ולאומית – הוא להשיב את חטופינו. צוות המשא ומתן שלנו עושה מאמצים אדירים. לצד לחץ צבאי, יש חשיבות עליונה גם ללחץ המדיני. שוחחתי על כך גם עם בכירים בארה"ב ובאזור. זה הזמן להפעיל את כל המנופים על חמאס. ראשי חמאס צריכים לדעת שלצד המחיר הצבאי, העולם ומדינות האזור יגבו מהם מחיר כבד אם יכשילו את המתווה שעל הפרק".

משפחות שכולות: "המשיכו את הלחימה"

מאות הורים, אחים ואלמנות של חללים שנפלו במלחמת חרבות ברזל, החברים בפורום "גבורה", פנו לקבינט בדרישה שלא לעצור את המלחמה עד להשמדת החמאס. "הפסקת הלחימה בעת הזאת פרושה מתנה לאויבינו והכשרת הקרקע לאסון 7.10 נוסף.

במכתב ציינו המשפחות כי ראש הממשלה והשרים הבטיחו להם בשורת פגישות שהלחימה לא תיעצר וכי הם מצפים מהם לעמוד במילה שלהם. בראשית מכתבן כותבות המשפחות, "הגיבורים יצאו לשדה הקרב, לחמו בגבורה ונפלו בגבורה, מתוך שליחות ואחריות לאומית, באחת המלחמות הצודקות ביותר במלחמות ישראל. לצערנו, בימים האחרונים, ישנו דשדוש, יציאת כוחות מהרצועה, וירידה בעוצמת הלחימה".

עוד כותבות המשפחות, "אנו, אשר הקרבנו את היקר מכל, רואים את החובה המוסרית והערכית גם לנופלים וגם לחיים, לעמוד ולומר בצורה ברורה ואיתנה - אסור לעצור את הלחימה, אסור לעצור באמצע. אתם, חברי הקבינט, חייבים לקבוע באופן ברור, כי הלחימה לא תיעצר. שצה"ל וטובי בניינו ימשיכו לכתוש את האויב עד הניצחון המוחלט".

תגיות:יואב גלנטבני גנץמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה