חדשות בארץ

הסיוע לרצועה: נשקלת הקמת מעבר חדש, משפחות שכולות ינסו למנוע הכנסת משאיות

במערכת הביטחון שקלו לפתח את מעבר ארז אך על פי גורם ביטחוני ההצעה נשללה, עקב חשש מהפגנות. עתה בוחנים להקים מעבר אחר בצפון הרצועה, שגישת אזרחים אליו תהיה קשה

משאיות סיוע לרצועה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)משאיות סיוע לרצועה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

צה"ל שוקל להקים בימים אלה מעבר חדש להכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה ומוותר בשלב זה על פתיחת מעבר ארז, מחשש שייחסם על ידי מפגינים. כך דווח היום (רביעי) בגלי צה"ל. על פי הדיווח, במערכת הביטחון מקווים כי מיקום המעבר החדש, שיוקם בצפון הרצועה, יקשה על מפגינים לחסום את הכנסת הסיוע.

בעקבות הדיווח, ולאור החלטת הקבינט להגדיל את הסיוע לרצועה לכ-500 משאיות מידי יום, בלחץ האמריקנים, הודיעו פעילי תנועת צו 9 כי מחר ישובו לחסום את המעברים לרצועה.

בתנועה ציינו כי "עם שבירת השיא השלילי של הכנסת מאות משאיות האספקה לחמאס, ללא כל תמורה, תנועת צו 9 מודיעה על גיוס חירום ותשוב לחסום החל ממחר את שיירות משאיות המוות למחבלי הנוחב'ה. כשהם מקבלים הכל, אין להם שום סיבה לחשוב על שחרורם הבנים והבנות שלנו שנאנקים בשבי".

התנועה לא הסתפקה בכך ופנתה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה שיפסיק באופן מידי את העברת הסיוע. במכתב כתבו אנשי צו 9: "אנו עוקבים בדאגה אחרי הדיווחים על מספר המשאיות הנכנסות לרצועת עזה והתיעודים שמפורסמים בימים האחרונים של חמושים משתלטים על המשאיות. בלי שנחתמה עסקה, בכל יום גדל הסיוע שאתה מעביר לחמאס. במצב הנוכחי, לחמאס לא יהיה שום אינטרס לעסקה, כי אם אתה נותן לו הכל בחינם - אין סיבה שהוא ייתן תמורה".

עוד הוסיפו: "מאות משאיות האספקה לרצועת עזה שנכנסים מדי יום אינן סיוע הומניטרי אלא אספקה מיידית וחמצן עבור ארגון הטרור הרצחני חמאס שנלחם בנו. ישנם דרכים רבות בהם ניתן לדאוג לעזתים שלא כוללות חיזוק של ארגון הטרור".

שיתוף פעולה עם אנשי פת"ח?

עיתון "ישראל היום" דיווח כי קבינט המלחמה אישר לאחרונה להיעזר באנשי ביטחון תושבי עזה, המזוהים עם הפת"ח, כדי לאבטח הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה מפני השתלטות של חמאס. בשבת האחרונה אבטחו אותם גורמי פת"ח את כניסת המשאיות עם הסיוע ההומניטרי לעיר עזה. הם היו חמושים באלות בלבד, ללא נשק, חלק מהם נהרגו על ידי אנשי חמאס. בישראל הכחישו את הדיווח.

תגיות:סיוע לרצועהמלחמת חרבות ברזלתנועת צו 9

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה