חדשות בארץ

באמצעות כנופיות פשע ובדואים: כך מחמשת איראן את הפלסטינים בנשק

איראן מציפה את המזרח התיכון בנשק ומנסה לגרום להתלקחות חדשה: גורמי ממשל בארצות הברית, איראן וישראל מספרים על נתיבי ההברחות וסוגי הנשק המוברח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

העיתון "ניו יורק טיימס" מדווח כי איראן מפעילה נתיבי הברחות חשאיים ברחבי המזרח התיכון ומשתמשת בסוכני מודיעין, אנשי מיליציות וכנופיות פשע כדי להעביר כלי נשק לפלסטינים ברחבי המזרח התיכון – כך על פי גורמי ממשל בארצות הברית, ישראל ואיראן.

שלושה גורמים איראניים צוטטו בעיתון האמריקני באומרם כי המטרה של איראן היא לעורר תסיסה נגד ישראל באמצעות הצפת האזור בכלי נשק. החשש הכבד הוא שאיראן מנסה להפוך את המזרח התיכון לנקודת התלקחות חדשה, ולפגוע בעוצמה בישראל.

על פי הדיווח, הנשק שאיראן מבריחה עושה דרך ארוכה בשני נתיבים מאיראן דרך עיראק, סוריה, לבנון, ירדן וישראל. הנשק, שמגיע ברובו לירדן, עובר דרך כנופיות פשע מאורגן, ארגונים קיצוניים, חיילים וסוכני מודיעין. גורמים איראניים מסרו לעיתון כי מבריחים בדואים הינם קבוצת המפתח בהצלחת הפעולה, והם אלו שמעבירים את הנשק בגבול שבין ירדן לישראל.

מתיו לוויט, מנהל התוכנית למלחמה בטרור במכון למדיניות המזרח הקרוב שבוושינגטון, מסר: "האיראנים רוצים להציף את הגדה המערבית בנשק, והם משתמשים ברשתות פשע בירדן, בגדה המערבית ובישראל, בעיקר בדואים, כדי להעביר ולמכור את המוצרים".

דרך נוספת בה מוברח הנשק האיראני היא מסוריה דרך לבנון, כאשר כנופיות פשע אוספות כלי נשק רבים המוברחים לישראל מלבנון ומעבירות אותם לישראל.

על פי לוויט, מאז המלחמה מתקשה איראן יותר בהברחות הנשק, שכן צה"ל תגבר מאוד את האבטחה בגבול הירדני, ואף בגבול הצפוני עורכים צה"ל וכוחות האו"ם סיורים מוגברים בגבול.

הנשק המוברח ברובו הוא נשק קל, כדוגמת אקדחים ורובי סער, וכן נשק מתקדם, הכולל טילי נ"ט ואר-פי-ג'י.

המשלחת של איראן באו"ם פרסמה הודעה, ובה הדגישה שעל הפלסטינים להחזיק נשק כנגד ישראל. "איראן מעריכה שהדרך האפקטיבית היחידה להתנגדות לכיבוש של המשטר הציוני היא באמצעות התנגדות מזוינת", אמר אמיר סעיד איראוואני, שגריר איראן באו"ם.

כזכור, בשבוע שעבר מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון ושישה אנשי משמרות המהפכה חוסלו בתקיפת מבנה ליד הקונסוליה האיראנית בדמשק. יצוין כי חלק גדול מעבודת התיאום של נתיבי ההברחה נעשית על ידי סוכנים איראניים מכוח קודס.

תגיות:איראןנשקפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה