יש אלוהים

כמה אתם מתלוננים! אולי תסתכלו מסביב

אפילו מתנות קטנות מאוד מגדילות את איכות החיים שלנו לאין שיעור. מי מאיתנו חשב להודות על אגודל או על ציפורן?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנו מתלוננים לרוב, ושומעים אנשים רבים מתלוננים סביבנו, כי אנו מורגלים לתרבות שדוחפת אותנו להישגיות וחומריות מקסימליים, לא טבעיים, עם ציפיות מעצמנו ומן החיים שלא יודעות שובע. כך, לדוגמה, התרבות המערבית תולה את האישור העצמי שלנו בקריירה מצליחה, בצבירת הון, בפרסום, במכונית נוצצת. ערכו של אדם נמדד בשכר החודשי שלו, או בכמות ה"לייקים" שהוא מקבל, במקום במי שהוא באמת. בגלל תרבות מטעה זו, רבים אינם יודעים לאהוב ולהעריך את הטוב שבהם, וכמו מראה שמחזירה להם את השתקפותם, מתקשים להעריך ולאהוב את כל הטוב שיש בעולם.

זו עובדה שהעולם הוא ברובו טוב גלוי: רוב האנשים אינם חולים, אינם רעבים ללחם ואינם חיים ברחוב, אלא זוכים ליהנות משפע רב במציאות. אנו נהנים ממראות הטבע, טעמים וריחות, מוזיקה, אהבה, חברויות, חוכמה, צחוק ועוד, עד שאי אפשר למנות את כולם. בין אם אנו שמים לב לכך או לא, קיבלנו הרבה מאוד מתנות שמעידות על רצונו הטוב של אלוקים.

בגופנו ניתן למנות איברים ופרטי איברים שמסבים לנו לא רק תועלת, אלא גם הנאה רבה: עיניים, אוזניים, אף, לשון, ידיים, רגליים, אצבעות ועוד. הדברים הללו טובים מאוד בעינינו, כי מי היה מוכן להחליף את ראיית עיניו או שמיעת אוזניו תמורת כסף? מי היה מוכן לוותר על ידיו, רגליו או אפילו על שיניו? הנה, לדוגמה, כמה נוח שיש לנו מיתרי קול, לשון ושפתיים, המאפשרים לנו לבטא בקלות את רצונותינו ומחשבותינו על ידי דיבור. בלעדיהם היינו אילמים.

מתנות אלו שוות הון רב – יותר מכל מה שאדם אחר יוכל אי פעם להעניק לנו.

אפילו מתנות קטנות מאוד מגדילות את איכות החיים שלנו לאין שיעור. לצורך ההדגמה, נסו לקשור את אגודליכם ליום אחד, ובדקו כיצד אתם מסתדרים בלעדיהם, או נסו שלא להשתמש במשך יום שלם בציפורני ידיכם - תגלו שמדובר במשימה קשה עד מאוד. אך מי מאיתנו חשב להודות על אגודל או על ציפורן?

אלוקים ברא טוּב גם בתוך לבם של בני האדם: אהבה להורים, אהבה לבני זוג, אהבה לילדים, אהבה לחברים, אהבה לעם, אהבה לחיים. קיבלנו בלבנו אמפתיה ויכולת לרחם ולעזור. עולם חסד יבנה! בכולנו קיים הרצון הפנימי לטוב, לשלום ולאושר, המלמד אותנו על תכליתנו הטובה. ועל כל אלה הקב"ה נתן לנו - עם ישראל - תורה, להדריכנו בדרך הטוב, ולהובילנו לעולם שכולו טוב.

כיצד נתחבר למציאות האמיתית?

לשם כך עלינו להתרגל להתלונן פחות, ולעשות לעצמנו מנהג קבוע להודות בכל יום לקב"ה על המתנות הרבות שנותן לנו, על השלווה והנוחות שיש בחיינו, על הבריאות, על בני משפחתנו וחברינו, ומעל הכול, על הזכות להתגדל בתורה ובמצוות. מתוך ההודיה נזכה לאהבת המציאות ואהבת עצמנו, והכי חשוב, לאהבת האלוקים.

תגיות:תלונותמציאות של טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה