חדשות בארץ

שעה לאחר הודעת צה"ל על יציאה מהרצועה: ירי לעבר יישובי העוטף

חמש רקטות שוגרו לעבר יישובים בדרום העוטף וצה"ל זיהה את מקור השיגור בחאן יונס, ממנה נסוגו הלילה שלוש החטיבות שפעלו במרחב. טרם היציאה השמידו הכוחות מנהרה באורך 900 מטר, ומנהרה שחדרה לשטח ישראל

  • כ"ח אדר ב' התשפ"ד
לחימה בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)לחימה בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אא

קצת יותר משעה לאחר שצה"ל אישר היום (ראשון) כי שלוש החטיבות שפעלו בחאן יונס סיימו את פעילותן ועזבו את הרצועה, מחבלים שיגרו חמש רקטות לעבר יישובי העוטף. שתיים מהן יורטו, אחת נפלה בסמוך למבנה ביישוב במועצת אשכול.

אזעקות נשמעו ביישובים מבטחים, עמיעוז, ישע, צוחר, אוהד, שדה ניצן ותלמי אליהו. לא דווח על נפגעים או זנק. על פי צה"ל, הירי בוצע מחאן יונס. צה"ל הסביר את יציאת הכוחות מחאן יונס, למרות שלא תמרנו בדרום העיר, ואמר כי הכוחות בדרום הרצועה עוברים באופן מלא ל"שלב ג'" - שיטת הפשיטות והמבצעים הממוקדים מבוססי המודיעין. בצה"ל מבהירים כי כעת לאחר שחטיבת חאן יונס של חמאס פורקה, הכוחות יוכלו לשוב ולפשוט על חאן יונס לפי צורך מבצעי.

(צילום: דובר צה"ל)

אמצעי לחימה אותרו במנהרה לפני השמדתה

טרם היציאה מהרצועה צוות הקרב של עוצבת הקומנדו פעל בשכונת ׳אל אמל׳ שבחאן יונס, איתר אמצעי לחימה במנהרה והשמיד אותה. על פי צה"ל, לאורך המבצע בשכונה נסרקו כמאה זירות ובכל איתור נמצאה תשתית טרור.

במהלך הלחימה, הכוחות איתרו תוואי מנהרה של כ-900 מטר, בתוך המנהרה נמצאו חדרי שהייה ואמצעי לחימה רבים, לאחר חקר של יחידת יהל״ם הלוחמים פוצצו את התוואי. בצמוד לאחד הפירים חוסל מחבל.

לאורך הלחימה, הלוחמים התמקמו במקומות אסטרטגיים חיסלו מחבלים ותקפו מתחמי לחימה. באחד מהמקרים, באמצעות טיל מדויק חיסלו הכוחות שני פעילים ומפקד צוות של ארגון הטרור חמאס.

צה"ל אישר השמדת מנהרות שחדרו לשטח ישראל, לאחר ששנים הכחיש שהן קיימות

דובר צה"ל התיר לפרסום כי במסגרת הפעילות ברצועה אותרו 3 מנהרות התקפיות שהיו במעקב מודיעיני וטכנולוגי של צה"ל בשנים האחרונות, ולאחר פעילות קרקעית ממוקדמת מופו והושמדו. הפעילות בוצעה בשיתוף פעולה בין מערך ההנדסה של פיקוד הדרום, אוגדת עזה, אוגדה 98 ויחידת יהל"ם.

אחת המנהרות נחשפה לפני כעשור, ובשנת 2021 במהלך מבצע "שומר החומות" היא הותקפה מהאוויר ונהרגו בה מספר מחבלי חמאס. בתחילת המלחמה היא הותקפה במספר נקודות בכדי למנוע פעילות התקפית, ובשבועות האחרונים היא הושמדה באמצעות חבלה.

מנהרה נוספת נחשפה בשנת 2014 כמנהרת טרור שחצתה לשטח מדינת ישראל והושמדה. בצה"ל טוענים כי החמאס לא שיקם את המנהרה מאז, ובשבועות האחרונים הושמד מקטע נוסף של המנהרה באמצעות חבלה בעומק הרצועה.

המנהרה השלישית שהושמדה בשבועות האחרונים נחשפה בשנת 2019, לפני הקמת המכשול התת-קרקעי, כאשר סנף אחד של המנהרה חצה במאות מטרים בודדים לשטח מדינת ישראל, באזור עין השלושה.

במשך שנים טענו תושבים בעוטף שיש חשש כבד מהמצאות מנהרות החודרות לשטח ישראל ואולם צה"ל הכחיש זאת. כעת, כאמור, צה"ל אישר קיום מנהרה זו. עם זאת, בצבא טוענים כי הסנף היה מאז "בשליטה ובאחיזה מבצעית ומודיעינית מלאה של צה"ל והונחו בו סנסורים ומטענים במטרה לשמש את צה״ל במידה והיה נדרש לכך, זאת כחלק מפעילות מיוחדת אל מול מערך תת-הקרקע של חמאס. מתחילת המלחמה הותקפה המנהרה מספר רב של פעמים, זאת לצד מספר פעולות נוספות שנטרלו את הסנף שחצה לשטח מדינת ישראל. המנהרה לא שימשה לטבח ב7/10 ונשלטה בתצפית ובאש לאורך המלחמה".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלירי טיליםהשמדת מנהרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה