חדשות בארץ

חוסל בכיר בארגון הטרור שחטף את בני משפחת ביבס; גלנט: "השלמנו היערכות לכל תגובה איראנית"

ארגון הטרור "גדודי אל-מוג'האדין" דיווח על חיסולו של מפקד יחידת הטילים במרכז רצועת עזה. שר הביטחון יואב גלנט קיים דיון עם ראש אגף המבצעים בצה"ל האלוף עודד בסיוק וראש אגף המודיעין האלוף אהרון חליוה

גלנט בהערכת המצב (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גלנט בהערכת המצב (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

ארגון הטרור שחטף את שירי ביבס וילדיה הודיע היום (ראשון) כי צה"ל חיסל פעיל בכיר שלו במרכז הרצועה. בהודעת "גדודי אל-מוג'אהדין" נמסר כי החיסול בוצע בדיר אל-בלח ואחד ההרוגים, מבין ארבעה, הוא רמי אל-עאידי.

הבכיר שימש כמפקד יחידת הטילים במחוז מרכז של ארגון הטרור. יחד עימו נהרגו חבר ביחידת הטילים בשם כרים אבו שאוויש, ושני פעילים בגדוד דיר אל-בלח של הארגון - מחמוד עאטף אל-בוחאיסי ואיסמעיל אבו שמאלה.

גלנט: "השלמנו הערכות לכל תרחיש"

שר הביטחון יואב גלנט קיים הבוקר הערכת מצב מבצעית בבסיס הקריה בתל אביב יחד עם ראש אגף המבצעים בצה"ל האלוף עודד בסיוק וראש אגף המודיעין האלוף אהרון חליוה. בסיום הערכת המצב אמר גלנט כי מערכת הביטחון השלימה את ההיערכות לתגובה נגד כל תרחיש שיתפתח מול איראן - בצל הדריכות בישראל לנקמה על חיסול הבכיר האיראני בדמשק.

גלנט הדגיש כי "מערכת הביטחון השלימה את ההיערכות לתגובה נגד כל תרחיש שיתפתח מול איראן". שלשום סייר השר בבסיס חיל האוויר בתל נוף ואמר בין היתר לטייסים: "היערכות, מוכנות ודריכות הן לא מילים נרדפות לבהלה ופחד. האויב נפגע קשות בכל המקומות ולכן מחפש דרכי תגובה - אנחנו מוכנים בהגנה רב שכבתית".

לפי דיווח ברשת CBS, המודיעין האמריקני ציין כי מתקפת התגובה של איראן על חיסול הבכירים בדמשק תכלול נחילי כטב"מים מסוג שאהד, לצד טילי שיוט. מועד המתקפה עדיין אינו ידוע וכך גם יעדיה. לדבריהם, תגובה "פרופורציונלית" למתקפה בדמשק תהיה פגיעה במתקן דיפלומטי ישראלי.

גורם בכיר בממשל האמריקני אמר לרשת CNN אמש כי ארה"ב נמצאת בכוננות גבוהה ומתכוננת למתקפה "משמעותית" מצד איראן בשבוע הקרוב. הוא הוסיף כי גורמים אמריקנים בכירים מאמינים שמתקפה איראנית היא "בלתי נמנעת", בדומה לעמדות של מקביליהם בישראל.

ספרים בשבח המהפכה האיסלאמית באיראן נמצאו ברצועה

נציג דובר צה"ל בשפה הפרסית חשף כי כוחות צה"ל איתרו במהלך התמרון הקרקעי ברצועה ספרים בשבח המהפכה האסלאמית וספר ללימוד השפה הפרסית.

על פי דובר צה"ל, "זו עוד עדות חותכת לכך שהטרור הוא רק האמצעי למימוש האינטרסים האמיתיים של המשטר - לייצא את המהפכה האסלאמית השיעית מחוץ לגבולות איראן. כריכות הספרים בשפה הערבית הם עדות חותכת לכך שהטרור ו"הבעיה הפלסטינית" הם מסך עשן, שנועד לכך שהמשטר יביא את המהפכה החומניסטית הכושלת למקומות נוספים. הספרים האלה מראים שמתן הכסף והנשק האיראני לארגונים בעזה לא מגיע ללא התקרבות לאינטרסים האמיתיים של איראן באזור שמימושם הוא הרס, חורבן, עוני ותסכול".

תגיות:יואב גלנטחרבות ברזלאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה