חדשות בארץ

במבצע צבאי: חולצה גופתו של החטוף אלעד קציר שנרצח בעזה

אלעד קציר נחטף בשמחת תורה מביתו בניר עוז ולפני כחודשיים וחצי תועד בחיים בסרטון שפרסם החמאס. מידע מודיעיני קבע שנרצח ונקבר בקבר ארעי. צה"ל בחן את נסיבות מותה של החטופה אפרת כ"ץ וקבע: "נהרגה ככל הנראה מירי מסוק קרב"

אלעד קציר בתיעוד של חמאס (צילום: לפי סעיף 27א')אלעד קציר בתיעוד של חמאס (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

הותר היום (מוצאי שבת) לפרסום כי בתום מבצע צבאי הצליח כוח של חטיבת הקומנדו, בהכוונת השב"כ, לאתר קבר ארעי בחאן יונס ובו גופתו של החטוף אלעד קציר. הגופה חולצה לשטח ישראל. ההערכות הן שמוחזקים כעת ברצועה 133 חטופים ומתוכם לפחות 34 אינם בין החיים.

קציר בן ה-47 נחטף מביתו בניר עוז בשמחת תורה. לפני כחודשיים וחצי פרסם החמאס שני סרטונים בהם נראה בחיים. בעקבות מידע שהתקבל בשב"כ נודע כי הוא נרצח לפני כחודשיים על ידי חוטפיו, מחבלי הג'יהאד האיסלאמי. הוא נקבר בקבר ארעי בדרום חאן יונס, בתוך מחנה הפליטים, באזור בו צה"ל טרם פעל.

עם קבלת המידע המודיעיני על מיקום הקבר החלה פעולה בהובלת לוחמי יחידות אגוז ומגלן, בסיוע חטיבה 7 וסיירת הצנחנים. הלוחמים איתרו את המקום, חיסלו מספר מחבלים שהיו שם, חילצו את הגופה והעבירו אותה לשטח ישראל. לאחר שזוהתה בוודאות נמסר עדכון למשפחת החטוף. כזכור, אביו רמי נרצח ביום הטבח ביישוב, ואימו חנה נחטפה לעזה ושוחררה בעסקת החטופים.

אחותו כרמית כתבה לאחר שקיבלה את הבשורה המרה: "קיבלנו בשורות קשות. אלעד הובא לישראל, אחרי שנרצח בשבי. במציאות הנוראית שיצרו לנו, גם זו נחמה. יהיה לאלעד קבר בניר עוז. אנחנו לא נישאר בחוסר וודאות. אלעדי - יהי זכרך צחוק, חיבוק ושמחה. לא ככה הסיפור שלך ושלנו היה צריך להסתיים. סליחה שלא הצלחנו להציל אותך. אוהבת אותך לנצח".

מזכירות קיבוץ ניר עוז מסרה: "קיבוץ ניר עוז מודיע בצער כבד על הירצחו של אלעד קציר בשבי בעזה לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים. על פי המידע שהתקבל מצה״ל, אלעד נרצח בשבי בחודש ינואר וגופתו הושבה היום לישראל במהלך מבצע צבאי. אלעד היה חבר הקיבוץ. איש של צחוק, חיבוק ושמחה, שדות ואדמה. אהוב במיוחד על ילדי הקיבוץ, חבריו ותושביו".

בדיקה של צה"ל קבעה: החטופה אפרת כ"ץ נהרגה מאש כוחותינו

בנוסף, צה"ל התיר לפרסום כי הסתיימה בדיקה בנוגע למותה של החטופה אפרת כ"ץ, אף היא מקיבוץ ניר עוז. הבדיקה נעשתה לאור מידע שביום החטיפה כ"ץ נלקחה לעזה ברכב ובו מחבלים. הרכב הותקף על ידי מסוק קרב של חיל האוויר.

מצה"ל נמסר כי "הבדיקה נעשתה על ידי צוות ייעודי שהוקם בהנחיית מפקד חיל האוויר, על מנת לבדוק את הנושא, במקביל לתחקירים המעמיקים של כלל אירועי הלחימה ב-07/10. הבדיקה התבצעה על סמך סרטי התקיפה ממסוק הקרב שלחם בגזרה באותו הזמן ומכלי הטיס המאויש מרחוק, מצלמות האבטחה של קיבוץ ניר עוז, ועל סמך העדויות מצוותי האוויר שפעלו באזור, וכן מבני משפחתה של אפרת כ"ץ ועדים נוספים שהיו במקום בעת האירוע".

"במהלך מתקפת הפתע, חמאס וארגוני טרור נוספים פלשו למספר יישובים ישראלים, רצחו אזרחים ישראלים וזרים. מממצאי הבדיקה עולה כי במהלך הקרבות והתקיפות האוויריות, אחד ממסוקי הקרב שלקח חלק בלחימה, ביצע ירי לעבר כלי רכב שהיו בו מחבלים, ואשר בדיעבד על פי העדויות התברר שהיו בו גם חטופים. כתוצאה מהירי נהרגו מרבית המחבלים שאיישו את כלי הרכב, וככל הנראה אפרת כ"ץ. ממסקנות צוות הבדיקה עולה כי ככל שנכחו חטופים ישראלים בכלי הרכב הנע, לא ניתן היה להבחין בהם במערכות התצפית הקיימות, וכי הירי הוגדר כירי על רכב עם מחבלים" – נמסר מדובר צה"ל.

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, סיכם את ממצאי האירוע והדגיש כי חיל האוויר ביצע תחקיר כן ושקוף, מתוך מחויבות עמוקה למשפחה השכולה ולמשפחות החטופים. כמו כן, קיבל את תוצאות בדיקת הצוות תוך שציין כי הממצאים מתייחסים לחלקו של חיל האוויר באירוע זה.

דובר צה"ל סיכם: "מדובר באירוע טרגי ומצער אשר התרחש בעיצומה של לחימה בתנאי אי וודאות, מפקד חיל האוויר לא מצא דופי בפעולת צוות המסוק, שפעל לפי הפקודות תחת מציאות מלחמתית מורכבת. ממצאי צוות הבדיקה הוצגו למשפחה השכולה ולמשפחות החטופים. צה"ל משתתף בצערה של משפחת כ"ץ וקהילת ניר עוז".

 

 

 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזהאלעד קציר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה