חדשות בארץ

ראש אמ"ן: "לא בטוח שהרע ביותר מאחורינו"; הקבינט יתכנס

האלוף אהרון חליוה קיים שיחה עם ראשי הזירות של חטיבת המחקר, והתייחס לאפשרות של לחימה רחבה. צה"ל: "הדברים לא נאמרו במסגרת הערכת מצב או הערכה מודיעינית". החל גיוס מילואים למספר אגפים

  • כ"ה אדר ב' התשפ"ד
האלוף אהרון חליוה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)האלוף אהרון חליוה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

למרות האיום האיראני, גורמי הביטחון לא הכריזו על "כוננות ספיגה", אולם צה"ל אישר היום (חמישי) כי החל גיוס מילואים לצוותי ההגנה האווירית, למודיעין ולפיקוד העורף. הנימוק: עיבוי המערכות והכוחות. כמו כן צה"ל הודיע כי בוטלו היציאות במערך הלחימה.

עקב תרחיש של התרחבות המלחמה באופן משמעותי, הקבינט צפוי להתכנס הערב על מנת לדון במצב הביטחוני.

ראש אמ"ן האלוף אהרן חלויה התייחס היום במהלך שיחה שקיים עם ראשי הזירות של חטיבת המחקר, לתרחיש של מלחמה במספר זירות. לדבריו, "אמרתי לא פעם ולא פעמיים שלא בטוח שהרע ביותר מאחורינו ואנחנו לפני ימים מורכבים".

דובר צה"ל הבהיר בתגובה כי "הדברים לא נאמרו במסגרת הערכת מצב או הערכה מודיעינית". בנוסף, תא"ל דניאל הגרי הוסיף כי "הנחיות פיקוד העורף נותרו ללא שינוי. אין צורך לקנות גנרטורים, לאגור מזון ולהוציא כסף מכספומטים. כמו שנהגנו עד היום, אנחנו נעדכן מיד בכל שינוי במידה ויהיה באופן רשמי ומסודר".

פרשן חדשות 12, עמית סגל, הגיב לדברי ראש אמ"ן: "אני אחדד. אם ראש אמ"ן יודע שיש אפשרות לרע יותר משהיה - זאת אומרת יותר מ-1400 הרוגים ביום אחד, מתבקש שיספר לממונים עליו כל מה שהוא יודע ולא יפחיד את הכפופים לו ואת הציבור. אחרת עלול להיווצר רושם של כסתוח שמאחוריו אין דבר, בדיוק כמו אזהרותיו הכלליות אשתקד על מלחמה אבל בלי שום דבר ספציפי ותוך כדי עיוורון מוחלט למלחמה שהתרחשה מעזה".

סגל הוסיף: "הכי נורא זה 'כפי שאמרתי לכם לא פעם ולא פעמיים'. ברו, אל תתנדב להזכיר מיוזמתך מה אמרת ומה לא".

העיתונאי חיים לוינסון הגיב לדבריו של חליוה: "אמרתי גם, לך הביתה. לא רוצים לשמוע ממך מילה לעולם. תהיה מציל בקאנטרי".

רשויות שונות הודיעו כי החלו בהערכות, למרות שצה"ל פרסם אחר הצהריים הודעה לפיה לא השתנו ההנחיות בעורף.

עיריית ת"א למשל, שלחה הודעה לתושבים על "ריענון הנחיות מיגון. יש להיות מעודכנים ומוכנים תמיד". גם עיריית הרצליה שלחה הודעה ובה נכתב: "ודאו שאתם מצוידים כראוי לאירוע של הפסקת חשמל ממושכת". הודעות דומות נשלחו מעיריות נוספות ובהן גבעתיים, רמת גן וגם בכרמיאל שבצפון.

תגיות:צה"לכוננותמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה