חדשות בעולם

אירוע חמור: בקבוקי תבערה הושלכו למתחם הקבר של מרדכי ואסתר באיראן

רק לפני פחות משבועיים נתלה דגל פלסטין במקום, וכעת - אלמוני השליך את בקבוקי התבערה שגרמו נזק. על פי הדיווחים, פרו פלסטינים ניסו להפוך את המקום למשרד יחסי ציבור ונתקלו בסירוב של הרשויות

(צילום אילוסטרציה: (צילום אילוסטרציה:
אא

רק לפני פחות משבועיים נתלה דגל פלסטין בעיר המדאן באיראן, בו על פי המסורת נמצא קבר מרדכי ואסתר המלכה. הדגל התגלה לאנשי הקהילה שהגיעו להתפלל במקום, כמדי שנה, בתענית אסתר. אתמול התברר כי בקבוקי תבערה הושלכו למתחם והנושא נמצא בחקירה.

יהודים באיראן סיפרו לאחרונה כי בחודשים האחרונים סוכל ניסיון להצית את מבנה הקבר, והוצבה עליו שמירה מטעם הרשויות. שמירה זו לא מנעה היום את תליית הדגל הפלסטיני.

לגבי בקבוקי התבערה, אלמוני השליך אותם לעבר מתחם הקבר כשברשתות החברתיות הופץ תיעוד המעשה החמור, בעקבותיו פרצה דליקה בכניסה לאתר. חשוב לציין כי זאת לא הפעם הראשונה שפורצת שריפה במתחם. בשנת 2020, כלומר לפני כארבע שנים, הוצתה אש באתר ונגרם נזק. האתר סבל מהתנכלויות, כולל ניסיון להצתה על ידי מפגינים שזעמו שהוא נמצא תחת אבטחה מטעם הרשות המקומית.

בחודש אוקטובר האחרון, לאחר תחילת המלחמה ניסו פעילים פרו פלסטינים לגרום לשינוי הסטטוס של הקבר, מפרטי לציבורי. הם טענו כי היהודים באיראן מסכימים למהלך, למרות שלא ניתנה הסכמה כזאת. הכוונה הייתה להסיר את הקברים מהמקום ולהקים משרד יחסי ציבור של "כוחות ההתנגדות הפלסטינית".

היהודים לא אפשרו לזה לקרות. חבר הפרלמנט היהודי, הומיון שמח, שלח מכתב לממשלה וביקש את הגנת הרשויות מפני מהלך כזה, והוא אכן קיבל אותה.

 

 

תגיות:איראןבקבוק תעברה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה