חדשות בארץ

השר זוהר על הניסיון לפרוץ למעון ראש הממשלה: "אסור לתת יד לאלימות מפגינים מלאי שנאה"

ראש השב"כ רונן בר קיים הערכת מצב בעקבות האירועים בירושלים, בהם ניסו מפגינים נגד הממשלה לפרוץ לבית ואף פגעו בשוטרים. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "מראות של 6/10. קורעות את הלב וקורעות את העם"

  • כ"ד אדר ב' התשפ"ד
מכת"זית אמש בהפגנה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מכת"זית אמש בהפגנה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

המשטרה והשב"כ יקיימו היום (רביעי) תחקיר בעקבות האירועים אמש, בו ניסו מפגינים נגד הממשלה לפרוץ למעון המגורים של בנימין נתניהו, ואף תקפו שוטרים ומאבטחים שניסו למנוע את המעשה.

גורמי הביטחון ידונו בנושאי אבטחה לצד האפשרויות שיש למשטרה לאפשר מחאה לצד הגבלת הגישה לבתים ומשרדים של עובדי ציבור ובמיוחד שרי ממשלה. כזכור, בית המשפט העליון קבע בקיץ שעבר, בהתייחס למחאה ליד בתיהם של אנשי ציבור, כי יש לאפשר הפגנה בתנאי שהיא נערכת מאתיים מטרים ומעלה מהבתים.

ראש השב"כ רונן בר הגיע אמש לזירת ההפגנה ועמד מקרוב על הנעשה. בשב"כ הביעו היום חשש מהסלמה, למרות שאמש לא נפרץ מעגל האבטחה.

בר פרסם הבוקר הודעה לפיה: "השיח האלים ברשת וחלק מן המראות שראינו הלילה בירושלים, חורגים מכללי המחאה המקובלים, פוגעים ביכולת לשמור על הסדר הציבורי, עשויים להוביל לחיכוך אלים עם גורמי האבטחה, להפריע להם למילוי תפקידם ואף לפגיעה באישים מאובטחים. ישנו קו ברור בין מחאה לגיטימית למחאה אלימה ובלתי חוקית. זוהי מגמה מדאיגה שעלולה להוביל למחוזות מסוכנים שאסור להגיע אליהם".

משטרת ירושלים מסרה כי היא פעלה לאבטחת המוחים הרבים ולשמירה על שלום הציבור והסדר הציבורי. אולם לדבריה, המפגינים הפרו את החוק: "אלפי מוחים הפגינו במתחם המחאות באזור הכנסת. בהמשך רובם יצאו לתהלוכה במסלול סדור שתואם עם המשטרה מראש לכיוון רחוב עזה, במרחק המותר להפגין מול בתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור, בהתאם לפסיקת בית המשפט. חלק מהמוחים החליט לנסות להגיע בסמוך לבית ראש הממשלה בניגוד להחלטת בית משפט".

המשטרה ציינה כי השוטרים בלמו אותם והרחיקה לאחור את אלו שלא נשמעו להוראות השוטרים למרחק המותר להפגנה במקום. על פי המשטרה "בשום שלב לא נשקפה כל סכנה לבית ראש הממשלה עצמו ואף אדם לא הגיע אליו פיזית. כמו כן כמה מפרי סדר הזיזו גדרות משטרתיים במטרה לחסום צירים נוספים ולהפר את הסדר, וחלקם השליכו לפידים לכיוון פרשי המשטרה - מעשה מסוכן, פסול וחסר אחריות".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב לאירועים, וכתב ברשת X: "יוצא מהמשרד אחרי יום עבודה ארוך ומתעדכן בחדשות בכאב גדול על אלימות האנרכיסטים בירושלים. מראות של 6/10. קורעות את הלב וקורעות את העם". חבר מפלגתו ח"כ שמחה רוטמן הגיב גם הוא: "השלכת לפיד על שוטר לא קשורה לשחרור חטופים. הצתת מדורה באמצע הכביש לא מקדמת עסקה. הערב נחצה קו אדום. עם ישראל מאס בניסיונות הפילוג ביננו, לא ניתן לאף אחד להשתלט באלימות על המדינה שלנו".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר ציין כי "אלו שמפלגים בתוכנו כאילו 7/10 לא קרה, אינם מפנימים שכל אסון שבא על ישראל הגיע בגלל פילוג ושנאת חינם. במדינה דמוקרטית, חובה לאפשר לאזרחים להביע את מחאתם, אך אסור לנו לתת יד לאלימות של קומץ מפגינים מלאי שנאה להחזיר אותנו למלחמת האחים שהובילה לאסון הנורא בתולדותינו".

השר עמיחי אליהו כתב בתגובה להתפרעות האלימה סביב מעון ראש הממשלה: "מי שמסית ומלהיט את הרוחות, עד כדי התדרדרות למאורעות האחרונים. - לא החטופים עומדים לנגד עיניו, כי אם רדיפת נתניהו".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ מסר כי "אסור לנו לקבל אלימות משום צד, אסור לקבל התעלמות מהנחיות המשטרה ופריצת מחסומים כפי שראינו אתמול בירושלים. מחאה היא לגיטימית, הכאב גם הוא מובן, אבל על החוק וכללי המשחק חייבים לשמור. אנו אחים, עם אחד, באחד מרגעיו הקשים - אסור לנו לחזור ל-6/10".

השר חילי טרופר הוסיף: "הכאבים עצומים, הזעם מצטבר, אבל אין סיבה לחזור לשפה ולהתנהלות שהיו כאן עד 7 באוקטובר. רוב העם, לא משנה מה עמדותיו הפוליטיות, לא רוצה לחזור לשם. לא מוכן לאפשר שוב לקיצונים לנהל את החברה הישראלית. הם כבר שברו אותנו מבפנים. עכשיו אנחנו רוצים לקום. ביחד".

ח"כ גדעון סער צייץ בחשבון ה X שלו תגובה על התפרעות אנשי השמאל אמש: "השלכת לפיד על שוטרים או פריצת מעגל האבטחה סביב בית ראש הממשלה אינם חלק ממחאה לגיטימית. זו חצית קווים. היא גם לא מועילה לשום מטרה ולא מקדמת שום עניין".

תגיות:מעון ראש הממשלההפגנת מחאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה