חדשות בארץ

הרג עובדי הסיוע בעזה: נתניהו מודה בפגיעה "לא מכוונת", הוקם צוות בדיקה

שבעה מעובדי ארגון "המטבח העולמי", שסייע ליישובי העוטף וכעת מסייע לתושבי עזה, נהרגו מתקיפת כטב"ם צהל"י בדיר אל בלאח. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זה קורה במלחמה, נעשה הכל כדי שהדבר הזה לא ישנה שוב"

נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

(צילום: לשכת ראש הממשלה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה אחר הצהריים (שלישי) כי התקרית בעזה, בה נהרגו שבעה עובדים בארגון הומניטרי "המטבח העולמי", התרחשה בשוגג מאש צה"ל.

"לצערנו ביממה האחרונה היה מקרה טרגי של פגיעה לא מכוונת של כוחותינו באנשים חפים מפשע ברצועת עזה" – אמר ראש הממשלה והוסיף: "זה קורה במלחמה, אנחנו בודקים את זה עד תום, עומדים בקשר עם הממשלות, ונעשה הכל כדי שהדבר הזה לא ישנה שוב".

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ״ל רב אלוף הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון. במהלך סיכומו, שר הביטחון התייחס לתקרית והדגיש כי מדובר בתקרית מצערת שיש לתחקר לעומק, להפיק לקחים וליישמם. שר הביטחון הורה להקים צוות בדיקה לתקרית, והבהיר כי לוחמי צה"ל "מתמודדים מדי יום עם מציאות מבצעית מורכבת, אך נדרש לחזק את המנגנון לתיאום חלוקת הסיוע ההומניטרי ושיתוף הפעולה עם הארגונים הבינלאומיים".

ארבעה מתוך שבעת ההרוגים הם בעלי אזרחות זרה, בהם פולני, בריטי ואוסטרלי. בארגון הסיוע התייחסו לדיווחים על הרג העובדים: "אנו מודעים לדיווחים כי חברי צוות שלנו נהרגו בהתקפה של צה"ל בעת שפעלו לתמיכה במאמצי משלוח המזון ההומניטריים שלנו בעזה. זו טרגדיה. עובדי סיוע הומניטרי ואזרחים לעולם אינם צריכים להיות מטרה".

גם במשרד החוץ של אוסטרליה התייחסו לאירוע, אם כי עדיין יש ניסיון לאשר את הדיווחים כי אחד מאזרחי המדינה נהרג בתקיפה. "הדיווחים האלה מדאיגים מאוד", נמסר מהמשרד. בבריטניה ציינו כי "אנו מודעים לדיווחים על מותו של אזרח בריטי בעזה ומחפשים בדחיפות מידע נוסף". שרת החינוך הבריטית, ג'יליאן קיגן, אמרה ל-BBC כי ממשלת בריטניה "מודאגת מאוד" מהדיווחים.

פולין פרסמה הצהרה של משרד החוץ שלה אחרי שדרכון של עובד פולני אותר בזירה: "אנו שולחים את תנחומינו העמוקים למשפחת המתנדב שהעניק סיוע לעם הפלסטיני ברצועת עזה. פולין מתנגדת לפגיעה באזרחים".

בעקבות התקיפה, הרמטכ"ל שוחח עם מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, הגנרל מייקל קורילה, כדי לעדכן אותו בממצאים הראשוניים בנושא. גורמים במערכת הביטחון מגדירים את התקרית: "האירוע הכי גרוע שהיה לנו מתחילת המלחמה וברקע הלחץ הגובר בסוגייה ההומניטרית".

מפקד פיקוד דרום אלוף ירון פינקלמן הציג לרמטכ"ל את ממצאי התחקיר הראשוני שנערך בצה"ל. ממידע ראשוני עולה כי כלי טיס שמופעלים מרחוק (כטמ"מים) של חיל האוויר תקפו שלושה כלי רכב של ארגון הסיוע, לאחר שאלו קלטו מזון מספינת סיוע של הארגון שהגיעה למזח שהוקם במערב העיר עזה.

תגיות:בנימין נתניהותחקיר צה"לארגון המטבח העולמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה