חדשות בארץ

חיסול ממוקד בסוריה: מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון חוסל בדמשק

המרכז הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח כי בתקיפה המיוחסת לישראל נהרגו שישה בני אדם. מדובר בתקיפה שנייה בסוריה ביממה האחרונה

  • כ"ב אדר ב' התשפ"ד
אא

המרכז הסורי לזכויות אדם, גוף האופוזיציה הסורי, דיווח הערב (שני) כי בתקיפה אווירת המיוחסת לישראל, ובוצעה בפרבר יוקרתי בדמשק, חוסל מפקד במשמרות המהפכה האיראניים - מוחמד רזא זאהדי. כלי תקשורת בסוריה ובאיראן אישרו את דבר התקיפה ואת מותו. זאהדי הוא המחוסל האיראני הצבאי הבכיר ביותר בשנים האחרונות.

מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי, INSS, אלוף במיל' תמיר הימן, הגיב לדיווחים על החיסול: "מדובר בחיסול החשוב ביותר שבוצע מאז החיסול של סולימאני, שחוסל בתקיפה אווירית בעיראק לפני כארבע שנים. זה המפקד הבכיר בחזית הצפון של כוח קודס. נראה שאיראן משלמת סוף סוף מחיר על כך שידה מאחורי רוב הפעילות ההתקפית מול ישראל. זאהדי היה הממונה על הפעלת חזבאללה והמיליציות השיעיות בסוריה - האיש הבכיר ביותר בחזית הצפונית במקרה של מלחמה עם ישראל"

על פי הדיווחים, בתקיפה, השנייה המיוחסת לישראל ביממה האחרונה, נהרגו עוד חמישה בני אדם, ככל הנראה אנשי משמרות המהפכה וחיזבאללה. התקיפה כוונה לעבר מבנה בשכונת אל-מזה בדמשק, בה שוכנות לא מעט שגרירויות, ובהן אלו של איראן ולבנון.

רזא זאהדי חוסל בשעה שהיה במבנה הנמצא בסמיכות לשגרירות איראן בדמשק. השגרירות עצמה לא נפגעה. סמוך למבנה שהותקף נמצאת גם שגרירות קנדה ובית החולים אל ראזי.

באיראן מאיימים: "תגובתנו לחיסול תהיה קשה מאוד"

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קיים היום אישורי תוכניות בפיקוד הצפון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון וחברי פורום מטכ"ל. במסגרתם אישר תוכניות להמשך הלחימה.

צה"ל העלה את רמתה כוננות בגבול הצפוני בעקבות החיסול בסוריה. משרד החוץ האיראני פרסם הערב הודעה קצרה לפיה:"תגובתנו לחיסול תהיה קשה מאוד". ההערכה היא כי בין היתר יורה לחיזבאללה להגביר אתה שיגורים לעבר שטח שיראל. כך גם יעשו המיליציות בסוריה ובעיראק.

במהלך הלילה האשים משרד ההגנה הסורי את ישראל בכך שתקפה כמה יעדים באזור דמשק, וגרמה לפציעתם של שני אזרחים ולנזקים חומריים. לפי דיווחים של גורמי אופוזיציה סוריים, התקיפה בלילה כוונה לעבר מכון מחקר מדעי בג'מראיא - ומלבדו נפגעו גם מוצבים ששייכים לכוחות אסד ולחיזבאללה באזור א-דריג'.

כזכור, בחודש ינואר האשימה איראן כי ישראל חיסלה חמישה "יועצים צבאיים" שלה בשכונה בדמשק, כולל ראש יחידת המודיעין של כוח "קודס" בסוריה.

תגיות:תקיפה בסוריהחיסול בכיר איראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה