חדשות בארץ

כטב"ם ששוגר מעיראק פגע במבנה באילת; צה"ל נסוג מבית החולים שיפא

בצה"ל בודקים כיצד הכטב"ם, שנשא חומר נפץ, זוהה באיחור במערכת ההגנה האווירית. דובר צה"ל אישר כי הסתיים המבצע הצבאי במרחב בית החולים בעיר עזה, עשרות מחבלים חוסלו ומאות נעצרו

  • כ"ב אדר ב' התשפ"ד
טיהור מבנה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)טיהור מבנה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

כטב"ם נושא חומר נפץ פגע הלילה (בין ראשון לשני) במבנה בעיר אילת, דווח על נזק שנגרם למקום, ללא נפגעים. מיליציה פרו איראנית בעיראק לקחה אחריות על שיגורו.

דובר צה"ל אישר כי האזעקות שהופעלו במהלך הלילה בעיר אילת ובחבל אילות הן תוצאה של "זיהוי מטרה אווירית חשודה שחצתה מכיוון מזרח לעבר שטח ישראל. המטרה נפלה במרחב מפרץ אילת, אין נפגעים", נמסר. בצבא בודקים האם זוהתה המטרה באיחור, ואם לא, מדוע לא יורטה.

(צילום: דובר צה"ל)

הסתיים המבצע בשיפא

יממה לאחר שהרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ציין כי המבצע בשיפא הוא אחד המוצלחים של צה"ל במהלך מלחמת "חרבות ברזל" וכי הוא יימשך, הודיע הבוקר דובר צה"ל כי הפעולה הסתיימה. כוחות שייטת 13, חטיבה 401 וסיירת נח"ל יצאו ממרחב בית החולים. במהלך המבצע חוסלו כ-170 מחבלים, בהם בכירים בחמאס, ונעצרו כ-500. בבנייני בית החולים נתפסו אמצעי לחימה רבים שהוסתרו במחלקות, תחת מיטות של מאושפזים ועוד. בין היתר אותרו עשרות פצצות מרגמה, לבנות חבלה, נשקי צלפים, קלצ'ניקובים, אקדחים, מטענים, מחסניות, מרגמות ותחמושת נוספת.

שר הביטחון יואב גלנט התייחס להשלמת המבצע בשיפא, משם נסוגו הכוחות לאחר כשבועיים, ואמר: "במבצע מדויק וקטלני של הכוחות, הופתעו מחבלי החמאס והג'יהאד. מאות מחבלים חוסלו או נתפסו. חקירות המחבלים קירבו אותנו למיטוט החמאס והבהירו כי הארגון מתפרק מבפנים. בסיס הטרור בשיפא חוסל".

הלחימה ברצועה נמשכת ובמרכז הרצועה מסוק קרב תקף מבנה צבאי של חמאס, ומבנה נוסף שהיה ממולכד וסיכן את הכוחות. בצבא ציינו כי מהמבנה הצבאי המחבלים תצפתו על הכוחות.

כלי טיס של חיל האוויר חיסלו ביממה האחרונה מחבלים שהיוו איום מיידי על הכוחות המתמרנים, ביניהם צלף שחוסל על ידי מסוק קרב.

בחאן יונס כוחות עוצבת הקומנדו פועלים במרחב אל-אמל. הלוחמים חיסלו מחבלים מטווח קצר, פשטו על תשתיות טרור ועצרו מספר מחבלים. במהלך סריקות הלוחמים איתרו אמצעי לחימה רבים ובניהם מטענים. לוחמי גבעתי חיסלו מספר מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים וחיל האוויר, בשיתוף צוות הקרב של חטיבה 7, ביצעו ביממה האחרונה מספר תקיפות במרחב חאן יונס.

הלוחמים איתרו משאית שנסעה לעברם ורכב ובו מספר מחבלים אשר היוו איום על הכוח, כלי טיס תקף אותם.

תגיות:אילתמלחמת חרבות ברזלירי טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה