חדשות בארץ

פיגוע דקירה בגן יבנה: סכנה לחייו של אחד הפצועים

מחבל בן 19 מחברון דקר אתמול בערב שלושה ישראלים בקניון ביישוב, פצע אותם וחוסל על ידי שוטר. מצבו של אחד הפצועים החמיר במהלך הלילה והרופאים נאבקים על חייו

  • כ"ב אדר ב' התשפ"ד
זירת הפיגוע (צילום: Liron Moldovan/Flash90)זירת הפיגוע (צילום: Liron Moldovan/Flash90)
אא

המרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה עדכן הבוקר (שני) כי במהלך הלילה הועבר אליו מהמרכז הרפואי אסותא אשדוד, פצוע בן 25 מהפיגוע בגן יבנה. על פי הדיווח של הרופאים המטפלים בו, "נשקפת סכנה לחייו. הוא מורדם ומונשם ומטופל במחלקת טיפול נמרץ כללי".

בפיגוע שאירע אתמול בערב בקניון בגן יבנה נפצעו שני בני אדם נוספים באורח קשה ובינוני, בהם נער בן 17. שני הפצועים מאושפזים במרכז הרפואי אסותא באשדוד.

המשטרה שיחזרה את הפיגוע ועל פי הממצאים, המחבל הוא מואמן חליל, שוהה בלתי חוקי בן 19 מדורא שליד חברון. כוחות הביטחון פשטו הלילה על בית משפחתו.

בנוסף, המשטרה עצרה שני תושבי הפזורה בדרום, כבני 30 עד 40, שלפי החשד הסיעו את המחבל לאחר שחדר לישראל. השניים נחקרו בחשד לעבירות סיוע לפעולת טרור, להסעת שוהה בלתי-חוקי ולעבירות נוספות, והם יובאו היום בפני בית משפט השלום באשקלון, בבקשה להארכת מעצרם.

מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב אמיר כהן, אמר בזירה: "המחבל הגיע היום מפרצה בגדר. הוא נכנס למתחם הקניות, עלה במדרגות לחדר הכושר שנמצא בקומה השנייה, ראה מתאמן בכניסה והתנפל עליו. בהמשך, הוא רץ לתוך חדר הכושר ודקר מתאמן נוסף בזמן ששאר המתאמנים נכנסו לחדר פנימי. לאחר מכן, רץ המחבל במדרגות לקומת הקרקע ודקר צעיר נוסף במנוסה. צוות שיטור עירוני, המורכב משוטר ופקח, שהגיע למקום בפחות מדקה מקבלת הדיווח, נכנס רגלית למתחם. השניים ניסו להבין מהפצוע שהגיע אליהם מה קרה - אז הבחינו במחבל רץ לעברם ומנסה לדקור אותם. הפקח הצליח להדוף את המחבל בשעה שהשוטר שלף את נשקו, ירה בו ונטרל אותו".

(צילום: משטרת ישראל)

"ישבנו בפיצה, שמענו צרחות וראינו אנשים נאבקים במחבל", סיפר ל-ynet ישראל לוי, שעובד בפיצרייה במתחם. "צעקו לנו לברוח. רצנו מהר ושמענו ירי. אני לא מופתע שזה קרה. הכתובת הייתה על הקיר. הם מסתובבים כאן חופשי, יש חיכוכים, זורקים מילים, מתגרים. זה היה רק עניין של זמן עד שיקרה משהו".

עומרי לוי, הבעלים של הפיצרייה במתחם, סיפר: "קיבלתי דיווח מהעובדים על אירוע שהיה מחוץ לפיצרייה. הם אמרו שמחבל רץ עם סכין וראו אדם רץ דקור וטענו שהמחבל רץ גם אחריהם. הכתובת הייתה על הקיר. אחרי 7 באוקטובר ראינו את העוינות של מי שעובדים כאן, חווינו אותם שלוש שנים עוד לפני. התרענו על זה, לא נפלתי מהכיסא כשקיבלתי את הדיווח מהעובדים. רוב תושבי גן יבנה מזדהים עם האמירה שהכתובת הייתה על הקיר, אנשים זועקים על זה".

חיים קראדי, מנהל מד"א מרחב לכיש, סיפר כי כוחות הארגון הגיעו למתחם "עם קבלת הקריאה וזיהו בכניסה פצוע קשה, מדמם והעניקו לו טיפול רפואי מציל חיים. תוך סריקות הפרמדיקים איתרו שני פצועים נוספים בזירה, במצב קשה. הצוותים פינו אותם לבית החולים אסותא באשדוד. זו זירה רחבה ומורכבת, בין חנויות ומסעדות שנסרקו".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיעו לזירה ושמעו את שחזור הפיגוע ונטרול המחבל על ידי השוטר והפקח. אחרי הסקירה, בן גביר מסר: "ראיתי סרטון שבו רואים את אחד הפצועים נאבק בצורה יוצאת דופן ובגבורה עילאית במחבל. צריך לשבח אותו ואת השוטרים שהיו כאן, חתרו למגע ומנעו אסון הרבה יותר כבד. אנחנו נמצאים במלחמה, במלחמה צריך להכות באויב ולהרתיע אותו. עצם העובדה שיש שוטרים בכל מקום, כיתות כוננות ונשקים שחילקנו - זה מה שלמעשה נותן את ה'פייט' הראשוני ואני רק מקווה שהשוטרים שלנו ימשיכו לעשות את העבודה הכול כך חשובה ולמנוע פיגועים".

כזכור, אתמול ארע פיגוע דקירה גם בבאר שבע במהלכו נפצעו קצין צה"ל וחייל באורח קל לאחר שנדקרו בידי מחבל, תשוב רהט. המחבל הגיע חמוש בסכין לתחנה המרכזית, פצע את הקצין שהצליח להדוף אותו מעליו, ואז חוסל על ידי חייל אחר שהבחין במעשה. חייל שלישי נפצע קל מנתזי הירי.

תגיות:סיכול טרורפיגוע גן יבנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה