חדשות כלכלה

הורים לילדים בגילאי 0-3? זו התוספת שתקבלו לשכר החודש

חוק הסיוע להורים לילדים עד גיל 3 נכנס לתוקף ויחול רטרואקטיבית – כך שיכול מאוד להיות שתראו תוספת של מאות עד אלפי שקלים בתלוש השכר הקרוב שלכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חוק הסיוע להורים לילדים עד גיל 3 נכנס החודש לתוקף באופן רטרואקטיבי מתחילת השנה. הוא יחול במשכורת מרץ שאמורה להיות משולמת לכם בימים הקרובים, כשחלק מההורים לילדים, אלה לילדים בגילאים 0-3, יקבלו תוספת נחמדה לנטו. חשוב לציין כי חלק יראו את התוספת רק בחודש מאי רטרואקטיבית מתחילת השנה – תלוי במעסיק שיבחר אם לעדכן את ההעלאה מוקדם או לא – אבל בכל מקרה ההעלאה תחול רטרואקטיבית.

לפי החוק החדש, במקרה שבו שני ההורים עובדים, "שווי הטבת המס להורה שיכול לנצל את נקודות הזיכוי במלואן יכול להגיע עד לכ-484 שקלים חדשים לחודש לכל הורה, ועד לכ-968 שקלים חדשים למשק בית לחודש, לכל ילד".

בגלל שמדובר בתשלום רטרואקטיבי, צריך להכפיל את הסכום בשלושה חודשים (ינואר-פברואר-מרץ). לפי רשות המסים: עד סוף 2023 הורה עובד קיבל 1.5 נקודות זיכוי בשנת לידתו של הילד, וגם 2.5  נקודות זיכוי בשנת המס שלאחר מכן ועד גיל 5.

הורה במשפחה חד הורית יקבל כפל נקודות זיכוי בגין כל ילד. לאחר גיל 3, בגיל 4-5, ההורה יקבל 2.5 נקודות זיכוי. הורה לילד בגילאי 6-17 יקבל נקודה אחת אם הוא נשוי או מגדל את הילדים בנפרד, ו-2 נקודות זיכוי לאישה נשואה או שהיא מגדלת את הילדים בנפרד. נקודת זיכוי שווה כיום 242 שקל.

אם אתם הורים לילד עד גיל שנה ויש לכם עוד פעוט בין שנתיים, תקבלו 2 נקודות זיכוי עבור הפעוט ועוד 1 עבור התינוק. זה שווה המון – כמעט 850 שקל. לכן, הוא יקבל עבור ינואר-מרץ כ-2500 שקל – עבור ינואר עד מרץ.

ומה לגבי מי שפטור מתשלום מס הכנסה? הוא לא ירוויח עוד נקודות. כל נקודה שווה כיום 242 שקל, אבל אם אין לו נקודות והוא פטור ממס, הוא לא יקבל את הכסף.

תגיות:שכרתוספת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה