חדשות בארץ

עד לפיגוע בבאר שבע: "המחבל נורה, נפל, המשיך להשתולל עם הסכין, עד שחוסל"

עדים לפיגוע בבאר שבע שיחזרו את האירוע. קצין ניסה למנוע מהמחבל לרצוח אותו ונפצע בכתפו, חייל פצע את המחבל בירי אבל זה ניסה לקום ולדקור שוב, עד שנורה למוות. המשטרה הציגה תיעוד של המסלול אותו עבר המחבל מביתו ועד הזירה

זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: Dudu Greenspan/Flash90)זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: Dudu Greenspan/Flash90)
אא

המחבל שביצע את הפיגוע היום (ראשון) בתחנה המרכזית בבאר שבע ופצע שני חיילי צה"ל באורח קל, זוהה כנאגי אבו פרייח, ערבי ישראלי תושב רהט. הוא בעל עבר פלילי שנידון באחרונה לעבודות שירות, לאחר שהורשע בעבירת שוד של תחנת דלק.

המשטרה פרסמה תיעוד של המסלול אותו עשה המחבל, מהרגע שיצא מביתו ברהט ועד שהחל לדקור את החיילים בתחנה המרכזית בבאר שבע. בתיעוד מצלמות האבטחה הממוקמות ברהט ובבאר שבע, ומצלמת האבטחה באוטובוס בו נסע המחבל, נראה המחבל יוצא מביתו, עולה לאטובוס ברהט, משלם לנהג ויורד בתחנה המרכזית.

הוא נע בין הרציפים ובחן את השטח כדי לבחור קורבן פוטנציאלי. המחבל זיהה קצין צה"ל הנמצא עם גבו אליו ומתכוון לעלות לאוטובוס. המחבל מנסה לדקור אותו בגבו, הקצין הודף אותו ונדקר בידו. לוחם מג"ב על אזרחי יורה לעבר המחבל וזה נופל על הקרקע, מנסה לקום ולדקור חייל נוסף ואז מחוסל על ידי חייל אחר.

אליה, לוחם בגדוד ההכשרות בחטיבת הנח"ל, הוא שחיסל את המחבל: "היום בבוקר הגעתי לתחנה המרכזית בבאר שבע. זיהיתי את המחבל דוקר, דרכתי את הנשק ויריתי וכך נטרלתי אותו. אמרו לי שכך מנעתי אסון גדול יותר".

(צילום: דובר צה"ל)

ניר קדוש, נהג הסעות שהיה עד לפיגוע, סיפר לכאן חדשות על הרגע בו החל המחבל לדקור קצין ועד לרגע בו המחבל חוסל בידי לוחם נוסף. לדבריו, "המחבל ניסה לדקור נגד בצה"ל בסכין גדולה. הנגד התעמת איתו, אז הוא רץ והגיע לעוד חייל ודקר אותו בכתף. חייל אחר ירה והמחבל נפל לרצפה אבל המשיך להתפרע עם הסכין ביד. העפתי לו את הסכין עם בעיטה, ואז קפצו עליו שוטרים".

לוחם מג"ב שהיה על אזרחי בזירת הפיגוע, סיפר כי סייע לנטרל את המחבל: "הורדתי לו את הסכין, הוא דקר, אמרו לי לזוז - וירו בו שני כדורים. הזזתי לו את היד בכוח ואז החייל נטרל אותו".

בבית החולים סורוקה מאושפז הקצין שנדקר ראשון על ידי המחבל. אביו סיפר כי בנו נאבק במחבל עד לרגע שבו המחבל חוסל. "הוא היה בדרך להסעה לבסיס ואז קפץ עליו המחבל. הוא נאבק איתו עם הנשק והעיף אותו מעליו עד שחיסלו אותו".

לדברי האב, "הוא היה לבדו - ולא היו איתו חברים אלא חיילים אחרים שנחלצו לעזרתו. הוא סיפר שרצו לכיוון ההסעה ופתאום המחבל הופיע לו שם". המשטרה פשטה בצהריים על בית המחבל ברהט ועיכבה לחקירה חמשיה מבני משפחתו. אלו טענו כי המחבל כלל אל התכוון לבצע פיגוע. לדבריהם הוא היה מדוכא בגלל המשפט וחשב אפילו לפגוע בעצמו. "כל מה שמפרסמים אין לו בסיס".- אמרו בני המשפחה. במשטרה אמרו מנגד: "חד-משמעית מדובר בפיגוע".

תגיות:עדויותפיגוע בבאר שבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה