חדשות בארץ

ראש ממשלת צ'כיה: "מתכוון להעביר את השגרירות לירושלים"

ראש ממשלת צ'כיה פטר פיאלה הודיע כי המעבר יתבצע בחודשים הקרובים, אך בטרם תתקבל ההחלטה באופן רשמי ייבחנו כלל ההיבטים וההשלכות למהלך. שר החוץ שלו מתנגד למהלך

נתניהו וראש ממשלת צ'כיה (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)נתניהו וראש ממשלת צ'כיה (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

ראש ממשלת צ'כיה, פטר פיאלה, הודיע היום (ראשון) כי בכוונתו להעביר את השגרירות של מדינתו מתל אביב לירושלים בחודשים הקרובים. לדבריו, "אני באופן אישי תומך בהעברת שגרירות צ'כיה לירושלים כבר תקופה ארוכה. אני משוכנע שזה יהיה צעד רצוי כרגע. אני מתכוון לדון על דרך הפעולה הספציפית במצב זה עם שותפיי בקואליציה".

פיאלה הוסיף כי בטרם תתקבל ההחלטה באופן רשמי ייבחנו כלל ההיבטים וההשלכות למהלך. יחד עם זאת הבהיר כי לדעתו זירוז ההחלטה להעביר את השגרירות יביע את התמיכה הבלתי מעורערת של פראג בישראל.

מנגד, פיאלה מתמודד עם ביקורת מתוך ממשלתו על המהלך. שר החוץ יאן ליפאבסקי הביע התנגדות בעבר וטען כי הדבר יהיה "הפרה של החוק הבינלאומי, סתירה של הקו בו נוקט האיחוד האירופי וכן הסלמה אפשרית של הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

כיום ממוקמות בירושלים שגרירויותיהן של ארצות הברית, גואטמאלה, קוסובו, פפואה גינאה החדשה והונדורס. בשנת 2020 התחייבו סרביה ומלאווי להעביר את השגרירויות. שנה לאחר מכן עשו זאת פנמה, רומניה וסלובקיה. כל החמישה טרם ביצעו את המהלך.

הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, סיירה לאון ופרגוואי הודיעו על מהלך דומה חודש לפני תחילת מלחמת חרבות ברזל, וגם הן טרם ביצעו את הצעד. ארגנטינה הוידעה על כך לפני כחודש וחצי ובירושלים מאמינים כי הנשיא החדש, חאבייר מיליי, יממש את ההבטחה.

ארגנטינה ארגנטינה ב-6 לפברואר 2024, בעת ביקורו בארץ של נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי, הודיע הנשיא כי ארצו תעביר את שגרירותה בישראל לירושלים.

תגיות:צ'כיהשגרירות בירושליםפטר פיאלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה