חדשות כלכלה

הדלק מתייקר למחיר שיא מזה שנתיים; בנק ישראל: נדרשת העלאת מיסים

המחיר לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת, בתחנה ובשירות עצמי, יעמוד על 7.72 שקלים לליטר. מדובר בעלייה של 21 אגורות מהעדכון הקודם. בנק ישראל מצפה להעלאת מיסים בתחילת השנה הבאה

אילוסטרציה (צילום: Yossi Aloni/FLASH90)אילוסטרציה (צילום: Yossi Aloni/FLASH90)
אא

משרד האנרגיה והתשתיות הודיע היום (ראשון) על עלייה של 21 אגורות במחיר ליטר דלק אוקטן 95, שתיכנס הלילה בחצות לתוקף. המחיר המירבי לליטר בנזין 95 אוקטן, בשירות עצמי, לא יעלה על 7.72 ש"ח לליטר, ובשירות מלא תיגבה תוספת של 22 אגורות לליטר. זה המחיר הגבוה ביותר מאז יולי 2022, אז ליטר בנזין עלה 8.08 שקלים.

כזכור, בתחילת חודש מרץ התייקר מחיר הדלק ב-13 אגורות לליטר, ומתחילת השנה הדלק התייקר ב-57 אגורות לליטר. הסבסוד הממשלתי של מחירי הדלק הסתיים בסוף שנה שעברה ולא חודש.

בנק ישראל: נדרש קיצוץ של 55 מיליארד והעלאת מיסים

הממשלה תידרש לבצע קיצוץ של 55 מיליארד שקל בהוצאות בשנת 2025, בנוסף לקיצוצים העתידיים שכבר אושרו במסגרת תקציב 2024 המעודכן. כך העריך היום בנק ישראל, בדו"ח השנתי שלו ל-2023. מדובר בקיצוץ ששווה ערך ל-2.6% מהתוצר.

לפי בנק ישראל, גם אם הממשלה תחריג בשנה הבאה את ההוצאות הזמניות הישירות מהמלחמה, כפי שעשתה עבור השנים 2024-2023, היא עדיין תידרש לצמצם הוצאות בסכום של כ-21 מיליארד שקל - ולהעלאת מיסים בסכום של כשישה מיליארדי שקלים. זאת, כדי לעמוד בכלל ההוצאה ויעד הגירעון הקבועים בחוק. העלאת המיסים נדרשת בנוסף להעלאת המע"מ ב-1%, הצפויה ב-2025 וכבר אושרה בכנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון בחמישי האחרון, וקיבל ממנו את הדו"ח. נתניהו מסר כי "הנתונים העיקריים הם קודם כל שיש סימנים מאוד מעודדים להתאוששות מהירה יחסית גם בשכר, גם בתעסוקה. יש כמובן גם משימות, אבל אני חושב שיש כאן הוכחה, שהמשק הוא חזק, שההתאוששות, שחווינו גם אחרי משברים ביטחוניים אחרים ומלחמות אחרות, אנחנו בעצם נמצאים בתוכה כרגע. אני חושב שהדבר הזה זה סימן טוב ומעודד".

תגיות:מיסיםבנק ישראלהעלאת מחיר הדלק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה