חדשות בארץ

חיסולים בשלוש חזיתות: בכיר חמאס חוסל ברצועה, 38 מחבלים חוסלו בסוריה, חיסול גם בלבנון

דובר צה"ל אישר כי ראאד תאבת, ששימש כראש חיל האספקה וכוח האדם של הזרוע הצבאית של החמאס ואחד מעשרת בכירי הארגון, חוסל בשיפא. הסורים מייחסים לישראל תקיפה רחבה ליד העיר חלב. רכב הותקף בדרום לבנון

לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

האופוזיציה הסורית דיווחה היום (שישי) כי בתקיפה במרחב העיר חלב, שארעה הלילה, ומיוחסת לישראל, חוסלו 38 מחבלים, בהם אנשי חיזבאללה ואנשי המיליציות האיראניות. צה"ל טרם קיבל אחריות על הפעולה.

בנוסף, המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, דיווח כי קצין סורי בדרגת עמיד, המקבילה לתת-אלוף, המקורב לחיזבאללה, חוסל הבוקר בפיצוץ מטען ברכבו באזור הכפרי של דמשק. לפי המרכז, שציין כי לא ידוע מי האחראי לחיסול, הקצין היה מהנדס מוקשים וחומרי נפץ, ואחראי על התיאום עם חיזבאללה והמיליציות הפרו איראניות בדרום-מערב דמשק בגבול לבנון-סוריה ובגבול עם הגולן באזור קוניטרה.

תקיפה זו אינה היחידה שארעה בחצי היממה האחרונה. הבוקר הותקף רכב בדרום לבנון והתקשורת הלבנונית דיווחה כי ישנם הרוגים, אנשי חיזבאללה. כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי כטב"ם תקף רכב בכביש א-באזוריה -ואדי ג'ילו באזור צור. ברכב נסע בכיר בחיזבאללה האחראי לשיגור רקטות, יחד עם שלושה מאבטחים. הבוקר הותקף גם מבנה ברפיח והפלסטינים דיווחו על 12 הרוגים.

בנוסף, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אישר אמש כי צה"ל חיסל בפעולה בבית החולים שיפא שבעיר עזה את ראאד תאבת, ששימש כראש חיל האספקה וכוח האדם של הזרוע הצבאית של החמאס. לדברי הגרי, תאבת "היה בעשירייה הראשונה" של חמאס, והיה "מקורב לסינוואר, דף ועיסא".

תקיפה חסרת תקדים בסוריה

בסוריה מדווחים כי התקיפה שיוחסה לישראל בצפון-מערב המדינה כוונה לכמה אתרים השייכים למשטר אסד ולמיליציות הפרו-איראניות, באזורים א-נירב וא-ספירה שבמחוז חלב. לפי אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, התקיפה כוונה לשדה התעופה הבינלאומי בחלב ולמפעלי הגנה באזור.

ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח מפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, כי היו שלושה פיצוצים באזור שדה התעופה. שני גורמים ביטחוניים אמרו כי 38 בני אדם, בהם חמישה פעילי חיזבאללה, נהרגו ב"תקיפה הישראלית" והתקיפה בוצעה באמצעות טילים עם חומר נפץ רב.

(צילום: דובר צה"ל)

עזה: נמשכת הפעילות ליד בתי החולים שיפא ואל-עמל

כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים בלחימה ממוקדת בבית החולים שיפא, במקביל לפעילות אוגדה 98 בדרום הרצועה וחטיבת הנח"ל במרכזה.

ביממה האחרונה הלוחמים חיסלו מספר מחבלים בשיפא ואיתרו אמצעי לחימה ותשתיות טרור. צוות הקרב של חטיבת הנח"ל הפועל במרכז הרצועה, פעל יחד עם חיל האוויר וחיסל מספר מחבלים. לוחמי החטיבה, בהכוונה מודיעינית, איתרו והשמידו מספר רקטות במרחב שכוונו לשטח ישראל. באחת התקיפות, הכוחות זיהו חוליית מחבלים במבנה סמוך אליהם, והמחבלים חוסלו בתקיפת מטוס קרב. הכוחות זיהו מחבלים נוספים בגזרתם וחיסלו אותם בירי.

כוחות אוגדה 98 בשיתוף חיל האוויר ממשיכים לפעול בחאן יונס במרחב שכונות אל-אמל ואל-קרארה. לוחמים פשטו על תשתיות טרור וחיסלו מחבלים בהיתקלויות ובתקיפות אוויריות. לוחמי הקומנדו נתקלו במהלך פשיטה על מבנה במחבל וחיסלו אותו. כמו כן, איתרו הכוחות במבנה ציוד צבאי.

כוחות של חטיבה 7 השמידו תשתיות טרור ואיתרו במהלך סריקות אמצעי לחימה בהם רימונים ומטענים. הכוחות חיסלו באמצעות ירי טנקים חוליית מחבלים. כמו כן, צוות הקרב של חטיבת גבעתי השמיד מחסן אמל״ח בו אותרו נשקים רבים. חיל האוויר תקף מבנה צבאי בנוסיראת, ששימש את חמאס לפעילויות טרור.

תגיות:תקיפה בסוריהמלחמת חרבות ברזלסיכול ממוקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה